TIAGO RODRIGUES Teatru

21,00 lei

  

Traducere: Ana Maria Mihăilescu
ISBN 978-630-6620-15-9

Volumul conține următoarele texte dramatice:
Tristețe şi bucuri în viaţa girafelor
Şoapte din umbră
Catarina şi frumuseţea de a ucide fascişti
Corul amanţilor

Traducere: Ana Maria Mihăilescu
ISBN 978-630-6620-15-9

Volumul conține următoarele texte dramatice:
Tristețe şi bucuri în viaţa girafelor
Şoapte din umbră
Catarina şi frumuseţea de a ucide fascişti
Corul amanţilor

Actor, regizor și dramaturg, Tiago Rodrigues (n. Lisaboba, 1977) a fondat împreună cu Magda Bizarro compania Mundo Perfeito, în 2003, cu care a creat și a prezentat aproximativ 30 de spectacole în peste 20 de țări, devenind o prezență obișnuită a festivalurilor internaționale. De asemenea, a predat teatru în mai multe universități din Europa. În paralel cu activitatea sa teatrală, a scris scenarii pentru film și televiziune, articole pentru ziare, poezii și eseuri. Ultimele sale spectacole i-au adus recunoașterea internațională și o serie de premii. Printre cele mai notabile piese ale sale se numără „By heart”, „Șoapte în umbră”, „Catarina și voluptatea de a omorî fasciști”, „Tristețe și bucurie în viața girafelor”. Fie că amestecă povești adevărate cu ficțiunea, fie că rescrie clasici sau adaptează romane, teatrul lui Tiago Rodrigues este profund înrădăcinat în ideea de a scrie pentru și cu actorii, căutând o transformare poetică a realității prin intermediul instrumentelor teatrale.

În 2018, a fost distins cu Premiul XV Europe Prize Theatrical Realities.. Director al prestigiosului teatru Teatro Nacional Dona Maria II din Lisabona între 2015-2022, Tiago Rodrigues a devenit un constructor de punți între orașe și țări, în același timp gazdă și susținător al unui teatru viu. În prezent, este directorul Festivalului de Teatru de la Avignon, primul creator străin aflat la conducerea renumitul festival.

Tiago Rodrigues: „Teatrul mi-a schimbat viața. Pentru că oferă, sunt convins, experiența cetățeniei depline. Într-o societate care a evoluat spre obținerea comodității maxime, în care regulile pieței te încurajează să rămâi în confortul propriului cămin și să comanzi orice pentru acasă, de pe un ecran, protejat de diferențele față de celălalt, a ieși în stradă pentru a participa la o întâlnire cu străinii din jurul tău este un gest revendicativ în sine. Această prezență fizică pe care o cere teatrul astăzi este un act mai politic decât era în Grecia clasică. Teatrul propune ceva care contravine regulilor pieței și gândirii dominante, devenind astfel un spațiu al libertății.”

Proiect co-finanțat de AFCN.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Categorie:
Updating…
  • Niciun produs în coș.