Traducere: Sorin Gherguț
ISBN 978-630-6620-05-0
Romeo Castellucci este unul dintre cei mai fascinanți și mai tulburători regizori contemporani. A studiat la Academia de Arte Frumoase din Bologna, unde a absolvit secțiile de pictură și scenografie. A scris mai multe eseuri teoretice despre regie bazate pe propria sa experiență teatrală. Opera sa propune alegeri dramatice, nu în virtutea primordialității textului, astfel încât teatrul său devine o artă plastică, complexă și plină de viziuni.
În 1981, alături de Chiara Guidi și sora lui, Claudia, înființează Socìetas Raffaello Sanzio – companie ce poartă numele pictorului renascentist, din dorința de a face un teatru în care primează universul vizual și sonor, înaintea textului. De atunci, compania a prezentat în premieră mai mult de zece spectacole elogiate în întreaga lume și recompensate cu numeroase premii și dovezi de recunoaștere a valorii lor. Compania sa, una dintre cele mai experimentale, a cultivat o formă de creație ce a reunit pe scenă forme extrem de diverse de expresie artistică și care s-a impus, de la mijlocul anilor ‘80 și mai ales în anii ’90, în Italia și în Europa, ca fiind una dintre cele mai radicale trupe de cercetare teatrală de pe scena italiană contemporană.
Din anul 2011, a lucrat la realizarea de proiecte individuale, independente de Socìetas Raffaello Sanzio. Producțiile sale sunt prezentate și produse în mod regulat de cele mai prestigioase scene, teatre, opere și festivaluri internaționale.
A primit numeroase onoruri și distincții printre care Prix Europe pentru teatru în anul 1998, Leul de Aur la Bienala de la Veneția din anul 2013 pentru întreaga sa operă. În anul 2002 primește ordinul Chevalier des Arts et des Lettres, iar în anul 2008 a fost artist asociat al Festivalului de Teatru de la Avignon.
Volumul de față urmărește cariera regizorului italian și schițează portretul unui artist esențial pentru scena internațională, artist care nu a încetat niciodată să spulbere radical orice idee preconcepută despre teatru și reprezentarea sa, captând și dezvăluind ireprezentabilul într-o formă de spectacol vizual, cerebral și sensibil, al cărui creator complet și total este.
Jean-Louis Perrier este cronicar dramatic pentru cotidianul Le Monde, conferențiar și scriitor. A publicat mai multe volume printre care: Buenos Aires, génération théâtre indépendant – o perspectivă asupra creatorilor de teatru argentinieni sub auspiciile identității atât în plan național, cât și internațional prin formele teatrale independente apărute după restaurarea democrației în Argentina. Acestuia i se adaugă trei romane publicate la editura Albin Michel: Le pian de mémoire, L’Exil de la Joconde, L’aube des cendres.
Proiect co-finanțat de AFCN.
Proiect co-finanțat de AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabillitatea beneficiarului finanțării.