Traducere: Adrian Buz
ISBN 978-630-6620-14-2
Volum apărut cu sprijinul Teatrului Naţional București, prin Centrul de Cercetare și Creaţie Teatrală „Ion Sava”.
Aceasta este cartea care explică, sub aparența unui volum de memorii, celebra Metodă – instrumentul cel mai faimos de rafinare a artei scenice în ultimul secol. Lee Strasberg preia de la emeritul actor rus Constantin Stanislavski sistemul său de pregătire a actorului, extinzându-l și găsindu-i suporturi psihologice care facilitează și îmbunătățesc performanța actoricească. Deși nu e lipsită de critici, Metoda a fost și continuă să fie cea mai productivă rețetă de transformare a vocației de actor în profesie și în artă.
”O carte obligatorie pentru tinerii actori – dar și pentru cei bătrâni, dacă vine vorba.” Paul Newman
”O explorare a procesului creativ care îi răsplătește pe cei interesați de natura inspirației.” Library Journal
”Cartea sursă definitivă despre actorie.” Los Angeles Times
Lee Strasberg (1901-1982) Se naște la început de secol, în Budzanów, Galicia, parte a imperiului Austro-Ungar, într-o familie de evrei. În 1909 emigrează împreună cu familia în Statele Unite stabilindu-se în Lower East Side, în Manhattan, New York, unde intră în contact cu scena, via mici producții teatrale de amatori în comunitatea evreiască. În 1923, marcat de întâlnirea cu Teatrul de Artă din Moscova, aflat în turneu în SUA, Strasberg își descoperă vocația. Își dedică restul vieții scenei și intenției de a perfecționa
ceea ce avea să devină Metoda – preluând și dezvoltând sistemul de tehnici și practici de pregătire a actorului de la emeritul actor rus Constantin Stanislavki. În 1931, pune bazele primei școli de teatru profesionist în New York, Group Theatre; ulterior, în 1947 înființează Actors Studio, care a fost cea mai proeminentă și de succes școală de actorie americană – Marlon Brando, James Dean, Marilyn Monroe, Al Pacino, Robert De Niro, Dustin Hoffman sunt doar câțiva din marii actori și personalitățile de teatru și film a căror carieră a fost marcată de pregătirea în spiritul Metodei. Moare în New York, în 1982, în vârstă de 80 de ani, lăsând în urmă o puternică amprentă asupra teatrului modern și un institut de teatru și film care îi poartă mai departe moștenirea artistică și intelectuală.