La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.
Rezidență în cadrul proiectului internațional MODINA
foto Rene Jakobson
În ianuarie și februarie, CNDB găzduiește în cadrul proiectului MODINA rezidența artiștilor Sarah Fdili Alaoui, John Sullivan, Bartosz Ostrovski și LéoChédin. Cei patru lucrează deja la piesa intitulată „For Patricia”, o creație în onoarea uneia dintre pionierele postmodernismului în dans, Trisha Brown. În „For Patricia”, compoziția coregrafică și cea muzicală sunt generate în timp real cu ajutorul inteligenței artificiale și prin interacțiunea cu publicul.
Proiectul „Mișcare, inteligență digitală și public interactiv” (MODINA) își propune să extindă posibilitățile creative ale spectacolelor de dans contemporan și să sporească experiența publicului cu ajutorul tehnologiei digitale – cu accent pe explorarea inteligenței artificiale (AI) și a interacțiunii cu publicul, la fața locului și online. Partenerii proiectului sunt 3 instituții academice și 5 centre de dans, din 6 țări.
Prezentarea publică a lucrării dezvoltate în cadrul rezidenței va avea loc vineri, 1 martie, de la ora 19:30.
În cadrul stagiunii CNDB sunt programate în prima parte a anului spectacole diverse, pentru toate categoriile de public.
În 10 februarie, la ora 11:00, este programată o reprezentație specială a spectacolului „Iluzionistele”, dedicată copiilor. „Iluzionistele” este o piesă inspirată de ludicul copilăriei, în care patru performere lucrează cu iluzia și joaca generatoare de lumi noi, speciale, diferite de realitate acotidiană.
În 25 februarie, de la ora 19:30 este programat „Bad Mamma”, un spectacol poetic despre experiența întâlnirii între diferite identități și despre condiția artistelor. Spectacolul, un solo cu și de Valentina de Piante este a treia parte din Trilogia „Singing Bodies”, un performance de dans contemporan în trei părți, care încapsulează experiențele kinestezice și senzoriale a trei coregrafi, în raport cu orașul în care trăiesc. Trilogia a luat naștere în urma unor procese colective de cercetare și creație desfășurate atât în spațiul public, cât și în sala de repetiție.
„Bodies on the Line” (foto Claudiu Popescu)
În 10 și 23 martie (ora 19:30) sunt programate reprezentații ale spectacolului „MANual”, coregrafia Sergiu Diță, un atac asupra reprezentării masculinității. Spectacolul este configurat prin tehnica manifest-colaj-recitativ ce presupune expunere critică a subiectului, colaj de citate, clișee socio-culturale și text într-o structură de triptic. Cinci corpuri schimbă haine, identități, devin obiecte, unelte manuale de lovire.
În 19 și 22 martie (ora 19:30), spectatorii CNDB pot vedea cea mai recentă producție, „Bodies on the Line”, spectacol care a avut premieră la finalul anului trecut. „Bodies on the Line” explorează teritorii fragile, între confesiuni intime și statement-uri artistice, plasând corpurile performerilor în spații deopotrivă de siguranță și incertitudine, din care își pot articula anxietățile, speranțele și nevoia de apartenență la o colectivitate care să facă puțin mai suportabilă lupta de zi cu zi pentru supraviețuire.
„Coreomaniacii” este prezentat în 29 martie. Spectacolul, în coregrafia Simonei Deaconescu, este un docufiction performativ, care urmărește cronologic evenimentele care au marcat Epidemia de Dans din vara anului 1518, în Strasbourg. Denumită de-a lungul timpului „Dansul Sfântului Vitus”, „Chorea Lasciva”, „mania dansului” sau „coreomanie”, documentația acestui fenomen este infuzată puternic de ideile Bisericii Creștine ale sfârșitului de Ev Mediu.
Mai multe detalii despre spectacole și informații despre bilete se pot găsi pe pagina web a CNDB:
Început de an aniversar la Centrul Național al Dansului București
„MANual” (foto Roberta Roată)
La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.
Rezidență în cadrul proiectului internațional MODINA
foto Rene Jakobson
În ianuarie și februarie, CNDB găzduiește în cadrul proiectului MODINA rezidența artiștilor Sarah Fdili Alaoui, John Sullivan, Bartosz Ostrovski și LéoChédin. Cei patru lucrează deja la piesa intitulată „For Patricia”, o creație în onoarea uneia dintre pionierele postmodernismului în dans, Trisha Brown. În „For Patricia”, compoziția coregrafică și cea muzicală sunt generate în timp real cu ajutorul inteligenței artificiale și prin interacțiunea cu publicul.
Proiectul „Mișcare, inteligență digitală și public interactiv” (MODINA) își propune să extindă posibilitățile creative ale spectacolelor de dans contemporan și să sporească experiența publicului cu ajutorul tehnologiei digitale – cu accent pe explorarea inteligenței artificiale (AI) și a interacțiunii cu publicul, la fața locului și online. Partenerii proiectului sunt 3 instituții academice și 5 centre de dans, din 6 țări.
Prezentarea publică a lucrării dezvoltate în cadrul rezidenței va avea loc vineri, 1 martie, de la ora 19:30.
Mai multe detalii aici.
Spectacole în stagiune
În cadrul stagiunii CNDB sunt programate în prima parte a anului spectacole diverse, pentru toate categoriile de public.
În 10 februarie, la ora 11:00, este programată o reprezentație specială a spectacolului „Iluzionistele”, dedicată copiilor. „Iluzionistele” este o piesă inspirată de ludicul copilăriei, în care patru performere lucrează cu iluzia și joaca generatoare de lumi noi, speciale, diferite de realitate acotidiană.
În 25 februarie, de la ora 19:30 este programat „Bad Mamma”, un spectacol poetic despre experiența întâlnirii între diferite identități și despre condiția artistelor. Spectacolul, un solo cu și de Valentina de Piante este a treia parte din Trilogia „Singing Bodies”, un performance de dans contemporan în trei părți, care încapsulează experiențele kinestezice și senzoriale a trei coregrafi, în raport cu orașul în care trăiesc. Trilogia a luat naștere în urma unor procese colective de cercetare și creație desfășurate atât în spațiul public, cât și în sala de repetiție.
„Bodies on the Line” (foto Claudiu Popescu)
În 10 și 23 martie (ora 19:30) sunt programate reprezentații ale spectacolului „MANual”, coregrafia Sergiu Diță, un atac asupra reprezentării masculinității. Spectacolul este configurat prin tehnica manifest-colaj-recitativ ce presupune expunere critică a subiectului, colaj de citate, clișee socio-culturale și text într-o structură de triptic. Cinci corpuri schimbă haine, identități, devin obiecte, unelte manuale de lovire.
În 19 și 22 martie (ora 19:30), spectatorii CNDB pot vedea cea mai recentă producție, „Bodies on the Line”, spectacol care a avut premieră la finalul anului trecut. „Bodies on the Line” explorează teritorii fragile, între confesiuni intime și statement-uri artistice, plasând corpurile performerilor în spații deopotrivă de siguranță și incertitudine, din care își pot articula anxietățile, speranțele și nevoia de apartenență la o colectivitate care să facă puțin mai suportabilă lupta de zi cu zi pentru supraviețuire.
„Coreomaniacii” este prezentat în 29 martie. Spectacolul, în coregrafia Simonei Deaconescu, este un docufiction performativ, care urmărește cronologic evenimentele care au marcat Epidemia de Dans din vara anului 1518, în Strasbourg. Denumită de-a lungul timpului „Dansul Sfântului Vitus”, „Chorea Lasciva”, „mania dansului” sau „coreomanie”, documentația acestui fenomen este infuzată puternic de ideile Bisericii Creștine ale sfârșitului de Ev Mediu.
Mai multe detalii despre spectacole și informații despre bilete se pot găsi pe pagina web a CNDB:
https://cndb.ro/calendar/2023-2024/#Februarie
https://cndb.ro/calendar/2023-2024/#Martie