De la „Umor pe sfori” încoace, teatrul de păpuşi şi marionete încântă şi pe adulţi. Un spectacol adresat în primul rând acestora din urmă este „Galaxia Švejk”, de la Teatrul „Ţăndărică“, scris şi regizat de Alexander Hausvater. Ideea este că faimosul personaj ar fi un om al tuturor timpurilor şi spaţiilor. Deşi pare, la început, un fel de extraterestru aflat în periplu galactic (un „ET” al lui Spielberg), Švejk trăieşte în faţa noastră episoadele binecunoscute din carte. Noutatea abordării lui Alexander Hausvater nu stă în inventarea unor noi aventuri ale celebrului personaj, ci în schimbarea de tonalitate. Švejk este, aici, un melancolic, iar peripeţiile sale sunt mai curând amare decât comice.
De la Umor pe sfori încoace, teatrul de păpuşi şi marionete încântă şi pe adulţi. Un spectacol adresat în primul rând acestora din urmă este Galaxia Švejk, de la Teatrul „Ţăndărică“, scris şi regizat de Alexander Hausvater. Ideea este că faimosul personaj ar fi un om al tuturor timpurilor şi spaţiilor. Deşi pare, la început, un fel de extraterestru aflat în periplu galactic (un ET al lui Spielberg), Švejk trăieşte în faţa noastră episoadele binecunoscute din carte. Noutatea abordării lui Alexander Hausvater nu stă în inventarea unor noi aventuri ale celebrului personaj, ci în schimbarea de tonalitate. Švejk este, aici, un melancolic, iar peripeţiile sale sunt mai curând amare decât comice.
„Un Švejk melancolic” de Adrian Mihalache („Galaxia Švejk”, scenariul de Al. Hausvater – Teatrul „Ţăndărică“, Bucureşti)
De la „Umor pe sfori” încoace, teatrul de păpuşi şi marionete încântă şi pe adulţi. Un spectacol adresat în primul rând acestora din urmă este „Galaxia Švejk”, de la Teatrul „Ţăndărică“, scris şi regizat de Alexander Hausvater. Ideea este că faimosul personaj ar fi un om al tuturor timpurilor şi spaţiilor. Deşi pare, la început, un fel de extraterestru aflat în periplu galactic (un „ET” al lui Spielberg), Švejk trăieşte în faţa noastră episoadele binecunoscute din carte. Noutatea abordării lui Alexander Hausvater nu stă în inventarea unor noi aventuri ale celebrului personaj, ci în schimbarea de tonalitate. Švejk este, aici, un melancolic, iar peripeţiile sale sunt mai curând amare decât comice.
De la Umor pe sfori încoace, teatrul de păpuşi şi marionete încântă şi pe adulţi. Un spectacol adresat în primul rând acestora din urmă este Galaxia Švejk, de la Teatrul „Ţăndărică“, scris şi regizat de Alexander Hausvater. Ideea este că faimosul personaj ar fi un om al tuturor timpurilor şi spaţiilor. Deşi pare, la început, un fel de extraterestru aflat în periplu galactic (un ET al lui Spielberg), Švejk trăieşte în faţa noastră episoadele binecunoscute din carte. Noutatea abordării lui Alexander Hausvater nu stă în inventarea unor noi aventuri ale celebrului personaj, ci în schimbarea de tonalitate. Švejk este, aici, un melancolic, iar peripeţiile sale sunt mai curând amare decât comice.