În această joi, episodul 6 din TEATRUL SE (ŞI) CITEŞTE – primul sezon al podcastului marca Fundaţia Culturală „Camil Petrescu” – are în prim-plan o artistă mereu pregătită pentru discuţii dificile şi incitante. Realizatorul podcastului, Zomir Dimovici a invitat-o la microfon, de această dată, pe regizoarea şi dramaturga Leta Popescu.
Care a fost parcursul profesional al Letei Popescu şi care sunt, în prezent, zonele sale de interes aflaţi în acest nou episod, disponibil pe canalul oficial de YouTube al Fundaţiei (@FundatiaCulturalaC.PetrescuTEA): https://www.youtube.com/watch?v=fq0QPwnRP3U
Regizoare și dramaturgă, Leta Popescu a studiat regia de teatru în cadrul Facultății de Teatru și Film a Universității „Babeș Bolyai” Cluj-Napoca şi, în prezent, este doctorandă cu teza Funcții și disfuncții în teatrele de repertoriu. O perspectivă regizorală asupra construcțiilor repertoriale din România 2010-2020. A debutat în 2013 cu spectacolul devised Parallel (Fabrica de Pensule Cluj-Napoca), în care ea, împreună întreaga echipă de creaţie, a abordat tema asumării homosexualităţii. Pe măsură ce cariera sa a crescut, a lucrat pe scenele a numeroase organizații teatrale independente şi în instituții de stat din România, păstrându-şi nealterată amprenta personală. Fără certitudini, şi-a îndreptat atenţia asupra unor subiecte precum receptarea artei contemporane, relaţiile din cadrul familiei, sexualitate şi feminitate, apartenenţa la o comunitate; subiecte pe care încearcă să le înţeleagă şi le lansează către public ca pe nişte punţi de dialog.
Dramaturgia contemporană românească rămâne pentru Leta Popescu unul dintre importantele puncte de pornire în spectacolele sale, colaborând cu autori precum: Elise Wilk, Peca Ștefan, Alexa Băcanu, Mihaela Michailov, Nicoleta Esinencu, Ana Cucu Popescu, Alexandra Pâzgu, Gabriel Sandu, Maria Manolescu. Abia recent și-a făcut curaj să monteze propriile texte, iar spectacolul său, Vrabia (Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galaţi) a fost nominalizat la Premiul pentru cel mai bun text dramatic românesc montat în premieră absolută la Gala Premiilor UNITER 2023.
Câteva dintre montările sale: Scorpia neîmblânzită (2023), Vrabia, Dual (2022), Dă-te din soare, Cassandra (2021), (IN)CORECT (2020), (IN)CREDIBIL, (IN)VIZIBIL (2019), Der Fleck (2018), Totul e foarte normal, Tatăl meu, preotul (2017), Proteine fluorescente, Call It Art! (2016), Sfârșit (2015) ș.a.
Spectacolele ei au fost prezentate în festivaluri importante din ţară, precum Festivalul Național de Teatru București, Fest-FDR Timișoara, Festivalul de Teatru Nou Arad, Festivalul de Teatru Scurt Oradea, Festivalul de Teatru Piatra Neamț, Festivalul Temps d’Images Cluj.
Mai multe detalii despre activitatea Letei Popescu, găsiţi pe site-ul său: www.letapopescu.ro.
*Proiect co-finanțat de AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabillitatea beneficiarului finanțării.
TEATRUL SE (ŞI) CITEŞTE – episodul 6 cu Leta Popescu
În această joi, episodul 6 din TEATRUL SE (ŞI) CITEŞTE – primul sezon al podcastului marca Fundaţia Culturală „Camil Petrescu” – are în prim-plan o artistă mereu pregătită pentru discuţii dificile şi incitante. Realizatorul podcastului, Zomir Dimovici a invitat-o la microfon, de această dată, pe regizoarea şi dramaturga Leta Popescu.
Care a fost parcursul profesional al Letei Popescu şi care sunt, în prezent, zonele sale de interes aflaţi în acest nou episod, disponibil pe canalul oficial de YouTube al Fundaţiei (@FundatiaCulturalaC.PetrescuTEA): https://www.youtube.com/watch?v=fq0QPwnRP3U
Regizoare și dramaturgă, Leta Popescu a studiat regia de teatru în cadrul Facultății de Teatru și Film a Universității „Babeș Bolyai” Cluj-Napoca şi, în prezent, este doctorandă cu teza Funcții și disfuncții în teatrele de repertoriu. O perspectivă regizorală asupra construcțiilor repertoriale din România 2010-2020. A debutat în 2013 cu spectacolul devised Parallel (Fabrica de Pensule Cluj-Napoca), în care ea, împreună întreaga echipă de creaţie, a abordat tema asumării homosexualităţii. Pe măsură ce cariera sa a crescut, a lucrat pe scenele a numeroase organizații teatrale independente şi în instituții de stat din România, păstrându-şi nealterată amprenta personală. Fără certitudini, şi-a îndreptat atenţia asupra unor subiecte precum receptarea artei contemporane, relaţiile din cadrul familiei, sexualitate şi feminitate, apartenenţa la o comunitate; subiecte pe care încearcă să le înţeleagă şi le lansează către public ca pe nişte punţi de dialog.
Dramaturgia contemporană românească rămâne pentru Leta Popescu unul dintre importantele puncte de pornire în spectacolele sale, colaborând cu autori precum: Elise Wilk, Peca Ștefan, Alexa Băcanu, Mihaela Michailov, Nicoleta Esinencu, Ana Cucu Popescu, Alexandra Pâzgu, Gabriel Sandu, Maria Manolescu. Abia recent și-a făcut curaj să monteze propriile texte, iar spectacolul său, Vrabia (Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galaţi) a fost nominalizat la Premiul pentru cel mai bun text dramatic românesc montat în premieră absolută la Gala Premiilor UNITER 2023.
Câteva dintre montările sale: Scorpia neîmblânzită (2023), Vrabia, Dual (2022), Dă-te din soare, Cassandra (2021), (IN)CORECT (2020), (IN)CREDIBIL, (IN)VIZIBIL (2019), Der Fleck (2018), Totul e foarte normal, Tatăl meu, preotul (2017), Proteine fluorescente, Call It Art! (2016), Sfârșit (2015) ș.a.
Spectacolele ei au fost prezentate în festivaluri importante din ţară, precum Festivalul Național de Teatru București, Fest-FDR Timișoara, Festivalul de Teatru Nou Arad, Festivalul de Teatru Scurt Oradea, Festivalul de Teatru Piatra Neamț, Festivalul Temps d’Images Cluj.
Mai multe detalii despre activitatea Letei Popescu, găsiţi pe site-ul său: www.letapopescu.ro.
*Proiect co-finanțat de AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabillitatea beneficiarului finanțării.