Când elevii mei termină şcoala din Toronto, eu sunt cel mai fericit dacă ei îşi iau zborul, iar eu îi sfătuiesc să plece în Europa, care are o altă tradiţie decât America. E bine ca ei să intre în companii de tradiţie cum e cea a lui Béjart, de exemplu, unde se află acum Oana Cojocaru, sau unde a dansat Marin Boeru, pentru care Béjart a creat o coregrafie.
[…]
Când elevii mei termină şcoala din Toronto, eu sunt cel mai fericit dacă ei îşi iau zborul, iar eu îi sfătuiesc să plece în Europa, care are o altă tradiţie decât America. E bine ca ei să intre în companii de tradiţie cum e cea a lui Béjart, de exemplu, unde se află acum Oana Cojocaru, sau unde a dansat Marin Boeru, pentru care Béjart a creat o coregrafie. Eu am lucrat într-un mod foarte inedit cu Marin Boeru. El a făcut rolul lui Albert din Giselle destul de târziu şi m-a rugat să lucrez cu el în vederea pregătirii rolului. Am fost la el în Pennsylvania, unde se afla atunci şi am lucrat la el acasă. A învăţat cum să îl exprime pe Albrecht într-un apartament, îmbrăcat în blue-jeans. Spun asta pentru a puncta încă odată că e important ceea ce exprimi, ce gând se află în spatele gestului. Şi la fel de important e ca dansatorului să îi fie clar că el exprimă acum, în aceste vremuri, o poveste universală. Pe mine ca profesor m-a ajutat foarte mult faptul că am lucrat cu dansatori de toate naţionalităţile, că am putut să am acces la foarte multe culturi. Ţin minte cum, la Festivalul de la Atena, la poalele Acropolelor, am dansat rolul lui Mercutio în Romeo şi Julieta. La finalul spectacolului, spectatorii îmi scandau numele şi am simţit cât de important e că oameni din alte culturi înţeleg şi iubesc ceea ce exprimi.
SERGIU STEFANSKI: „Un balerin clasic trebuie să fie contemporan în expresie“. A consemnat Gina Şerbănescu
Când elevii mei termină şcoala din Toronto, eu sunt cel mai fericit dacă ei îşi iau zborul, iar eu îi sfătuiesc să plece în Europa, care are o altă tradiţie decât America. E bine ca ei să intre în companii de tradiţie cum e cea a lui Béjart, de exemplu, unde se află acum Oana Cojocaru, sau unde a dansat Marin Boeru, pentru care Béjart a creat o coregrafie.
[…]
Când elevii mei termină şcoala din Toronto, eu sunt cel mai fericit dacă ei îşi iau zborul, iar eu îi sfătuiesc să plece în Europa, care are o altă tradiţie decât America. E bine ca ei să intre în companii de tradiţie cum e cea a lui Béjart, de exemplu, unde se află acum Oana Cojocaru, sau unde a dansat Marin Boeru, pentru care Béjart a creat o coregrafie. Eu am lucrat într-un mod foarte inedit cu Marin Boeru. El a făcut rolul lui Albert din Giselle destul de târziu şi m-a rugat să lucrez cu el în vederea pregătirii rolului. Am fost la el în Pennsylvania, unde se afla atunci şi am lucrat la el acasă. A învăţat cum să îl exprime pe Albrecht într-un apartament, îmbrăcat în blue-jeans. Spun asta pentru a puncta încă odată că e important ceea ce exprimi, ce gând se află în spatele gestului. Şi la fel de important e ca dansatorului să îi fie clar că el exprimă acum, în aceste vremuri, o poveste universală. Pe mine ca profesor m-a ajutat foarte mult faptul că am lucrat cu dansatori de toate naţionalităţile, că am putut să am acces la foarte multe culturi. Ţin minte cum, la Festivalul de la Atena, la poalele Acropolelor, am dansat rolul lui Mercutio în Romeo şi Julieta. La finalul spectacolului, spectatorii îmi scandau numele şi am simţit cât de important e că oameni din alte culturi înţeleg şi iubesc ceea ce exprimi.
[…]