Elise Wilk, fetița care inventa povești pe care le punea în scenă în spatele fotoliului și se bucura când avea spectatori, este astăzi unul dintre cei mai bine cotați dramaturgi români din generația ei.
Elise Wilk crede că lumea are nevoie de povești; crede într-un teatru „viu, actual, puternic…”; Elise Wilk lucrează cel mai bine sub presiune, Elise Wilk merge la spectacolele după piese scrise de ea acum 13-14 ani și încă se gândește cum să le modifice.
O adevărată provocare pentru jurnalistul Zomir Dimovici să descopere lumea curioasei și pasionatei de călătorii, Elise Wilk. Așadar, cel de-al treilea episod al podcastului Teatrul se (și) citește, disponibil acum pe canalul YouTube al Fundației Culturale „Camil Petrescu”, este dedicat dramaturgei și jurnalistei Elise Wilk.
Elise Wilk (n. 29 iulie 1981, Braşov) a absolvit Facultatea de Jurnalistică (Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj Napoca). Are un masterat în literatură şi comunicare (Univ. Transilvania Braşov) şi unul în scriere dramatică (Universitatea de Arte Târgu Mureş). Este doctor în teatru și artele spectacolului (Universitatea de Arte din Târgu Mureș, 2020), cu o teză despre teatrul pentru publicul tânăr în România, iar din 2021 predă scrierea dramatică la aceeași universitate. Traduce în limba română dramaturgie germană contemporană și este membră a comitetului german din cadrul Eurodram.
Elise Wilk s-a numărat în 2008 printre câştigătorii concursului dramAcum5 cu primul ei text de teatru, „S-a întâmplat într-o joi”. De atunci, textele ei sunt montate în teatre din România şi din străinătate, fiind traduse până acum în 12 limbi. A câștigat Premiul Ambasadei Irlandei pentru cel mai bun text montat în stagiunea 2012-2013 („Pisica verde”), Concursul Naţional de Dramaturgie organizat de Teatrul Național Timișoara (2015, „Avioane de hârtie”) și Concursul de dramaturgie-monodramă organizat de Teatrul „George Bacovia” din Bacău (2017, „Crocodil”). O parte din textele ei au fost adaptate pentru radio. În 2017 și 2018, spectacolul cu piesa „Exploziv”, o producție a Teatrului Național Radiofonic, a fost marele câștigător la competiții de pe trei continente, obținând Marele Premiu Asia-Pacific Broadcasting Union 2017, Premiul Grand Prix Marulić 2018 și Medalia de Aur la New York Festivals 2018.
Revista Forbes România a numit-o printre tinerii trendsetters ai anului 2014, iar Decât o Revistă printre cei 100 de oameni pentru România de mâine (2018). A participat în programe internaționale ca Forumul Tinerilor Autori Europeni din cadrul Bienalei de Teatru de la Wiesbaden, Germania (2014), Hot Ink la Teatrul Lark din New York (2015), Fabulamundi. Playwriting Europe (2013-2020) și GalataPerform Istanbul (2021).
*
Amplul proiect Întâlnirile Teatrul se (și) citește, organizat de Fundaţia Culturală „Camil Petrescu” şi cofinanţat de AFCN, este dedicat în acest an dramaturgiei contemporane, locale şi internaţionale.
Proiectul cuprinde podcastul realizat de Zomir Dimovici, în zece episoade, zece dialoguri cu autori dramatici din trei spaţii culturale (România, Spania, Canada), punctând laboratoarele de creaţie susţinute de cei zece invitaţi. Această serie a podcastului marca Teatrul se (și) citește este produsă în parteneriat cu Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova prin Theater Networking Talents.
Partea finală a proiectului Întâlnirile Teatrul se (și) citește a fost concepută pentru tinerii dramaturgi aflați în plin proces de formare, sub forma unei întâlniri de mentorat. Dramaturga Elise Wilk, alături de autoarele Mihaela Michailov și Maria Manolescu, a susţinut un masterclass despre specificul procesului său de creație, pentru studenții programelor de Master de scriere dramatică din cadrul UNATC „I.L. Caragiale” din București și Universitatea de Arte din Târgu-Mureș. Întâlnirea a fost găzduită de Centrul de Teatru Educațional Replika.
*Proiectul „Întâlnirile Teatrul se (și) citește” este cofinanțat de AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
Elise Wilk – dramaturgă „capabilă să construiască o lume de A la Z doar din scriitură” la Teatrul se (și) citește
Elise Wilk, fetița care inventa povești pe care le punea în scenă în spatele fotoliului și se bucura când avea spectatori, este astăzi unul dintre cei mai bine cotați dramaturgi români din generația ei.
Elise Wilk crede că lumea are nevoie de povești; crede într-un teatru „viu, actual, puternic…”; Elise Wilk lucrează cel mai bine sub presiune, Elise Wilk merge la spectacolele după piese scrise de ea acum 13-14 ani și încă se gândește cum să le modifice.
O adevărată provocare pentru jurnalistul Zomir Dimovici să descopere lumea curioasei și pasionatei de călătorii, Elise Wilk. Așadar, cel de-al treilea episod al podcastului Teatrul se (și) citește, disponibil acum pe canalul YouTube al Fundației Culturale „Camil Petrescu”, este dedicat dramaturgei și jurnalistei Elise Wilk.
Elise Wilk (n. 29 iulie 1981, Braşov) a absolvit Facultatea de Jurnalistică (Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj Napoca). Are un masterat în literatură şi comunicare (Univ. Transilvania Braşov) şi unul în scriere dramatică (Universitatea de Arte Târgu Mureş). Este doctor în teatru și artele spectacolului (Universitatea de Arte din Târgu Mureș, 2020), cu o teză despre teatrul pentru publicul tânăr în România, iar din 2021 predă scrierea dramatică la aceeași universitate. Traduce în limba română dramaturgie germană contemporană și este membră a comitetului german din cadrul Eurodram.
Elise Wilk s-a numărat în 2008 printre câştigătorii concursului dramAcum5 cu primul ei text de teatru, „S-a întâmplat într-o joi”. De atunci, textele ei sunt montate în teatre din România şi din străinătate, fiind traduse până acum în 12 limbi. A câștigat Premiul Ambasadei Irlandei pentru cel mai bun text montat în stagiunea 2012-2013 („Pisica verde”), Concursul Naţional de Dramaturgie organizat de Teatrul Național Timișoara (2015, „Avioane de hârtie”) și Concursul de dramaturgie-monodramă organizat de Teatrul „George Bacovia” din Bacău (2017, „Crocodil”). O parte din textele ei au fost adaptate pentru radio. În 2017 și 2018, spectacolul cu piesa „Exploziv”, o producție a Teatrului Național Radiofonic, a fost marele câștigător la competiții de pe trei continente, obținând Marele Premiu Asia-Pacific Broadcasting Union 2017, Premiul Grand Prix Marulić 2018 și Medalia de Aur la New York Festivals 2018.
Revista Forbes România a numit-o printre tinerii trendsetters ai anului 2014, iar Decât o Revistă printre cei 100 de oameni pentru România de mâine (2018). A participat în programe internaționale ca Forumul Tinerilor Autori Europeni din cadrul Bienalei de Teatru de la Wiesbaden, Germania (2014), Hot Ink la Teatrul Lark din New York (2015), Fabulamundi. Playwriting Europe (2013-2020) și GalataPerform Istanbul (2021).
*
Amplul proiect Întâlnirile Teatrul se (și) citește, organizat de Fundaţia Culturală „Camil Petrescu” şi cofinanţat de AFCN, este dedicat în acest an dramaturgiei contemporane, locale şi internaţionale.
Proiectul cuprinde podcastul realizat de Zomir Dimovici, în zece episoade, zece dialoguri cu autori dramatici din trei spaţii culturale (România, Spania, Canada), punctând laboratoarele de creaţie susţinute de cei zece invitaţi. Această serie a podcastului marca Teatrul se (și) citește este produsă în parteneriat cu Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova prin Theater Networking Talents.
Partea finală a proiectului Întâlnirile Teatrul se (și) citește a fost concepută pentru tinerii dramaturgi aflați în plin proces de formare, sub forma unei întâlniri de mentorat. Dramaturga Elise Wilk, alături de autoarele Mihaela Michailov și Maria Manolescu, a susţinut un masterclass despre specificul procesului său de creație, pentru studenții programelor de Master de scriere dramatică din cadrul UNATC „I.L. Caragiale” din București și Universitatea de Arte din Târgu-Mureș. Întâlnirea a fost găzduită de Centrul de Teatru Educațional Replika.
*Proiectul „Întâlnirile Teatrul se (și) citește” este cofinanțat de AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.