… 308 pagini despre actualitatea și memoria scenei românești, plus numeroase corespondențe din Europa și Canada. Numărul poate fi comandat on-line sau poate fi cumpărat de la sediul UNITER, de la Teatrul „Bulandra” și de la Librăria Muzeului Național al Literaturii Române. Sumarul poate fi citit aici.
Coperta I: Mátray László în rolul titular din „Hamlet” de William Shakespeare, regia Bocsárdi László, Teatrul „Tamási Áron”, Sfântu Gheorghe. Foto: Barabas Zsolt
Coperta IV: Regizorul Aureliu Manea, la timpul visurilor.
TEATRUL AZI este o publicație editată de Fundația Culturală „Camil Petrescu” sub egida UNITER, principalul periodic dedicat actualității și memoriei teatrului românesc, nu mai puțin conectat la evenimentele scenei contemporane internaționale (reflectate în cronici de festival, eseuri, interviuri și corespondențe).
TEATRUL AZIînseamnă 12 numere, 5–6 apariții pe an (cca 250 pag / număr).
Abonament pe anul 2011: 100 lei
Abonament pe anul 2012: 120 lei
Abonament pe anul 2013: 120 lei
Abonament pe anul 2014:150 lei
Prețurile includ taxele poștale.
Abonamentele se pot efectua prin virament bancar în contul RO52BRDE445SV00667874160 deschis la BRD – GSG, Sucursala Triumf,
ori prin mandat poștal pe adresa: Fundația Culturală „Camil Petrescu”,
Pța Alba Iulia nr.1, bl. H1, sc.5, apt. 135, sector 3, București 031103.
Pentru comenzi telefonice: 021 326 17 76
E-mail: teatrul_azi@yahoo.com
SUMAR nr. 5-6/ 2014
CAMIL PETRESCU 120 de ani de la naştere (9/22 aprilie)
Eugen Ionescu vs Camil Petrescu
Andrei Şerban pro Aureliu Manea
ESEU
„Odrasle infernale sau… O lume de netrăit” de Doina Modola („Victor sau copiii la putere” de Roger Vitrac – Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca)
MEMORIA TEATRULUI
„Cele două Teatre ale Aradului” de Claudia Dimiu
INTERVIURI
Constantin Chiriac: „Să recunoască valoarea“ (despre şcoala de management cultural de la Sibiu), interviu de Irina Ionescu
Interviu pe mai multe voci (Ferencz Sinkó, Leta Popescu, kata bodoki-halmen, Lucia Mărneanu), interviu de Mirela Sandu
Loránd Farkas: „Dacă te simţi liber pe scenă, poţi să faci orice“, interviu de Mirela Sandu
PORTRET Petru Ciubotaru
„Ce aş fi fost eu fără teatru?“ de Ştefan Oprea
„Am zărit lumină-n teatru“ de Călin Ciobotari (Tinereţe fără bătrâneţe şi teatru fără de moarte, un recital de şi cu Petru Ciubotaru – Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri“ din Iaşi)
SEMNAL
„Viaţa oamenilor se numără în ani, a clădirilor – în sufletele pe care le bucură!” de Daria Dimiu (Teatrul Evreiesc de Stat, Bucureşti)
SPECTACOLE
„Vieţi paralele, crize împărtăşite” de Mirela Sandu („Parallel”, coproducție GroundFloor Group și ColectivA, la Fabrica de Pensule, Cluj-Napoca)
„Câtă simplitate atâta artă” de Mircea Morariu („Hamlet” de William Shakespeare – Teatrul „Tamási Áron“ din Sfântu Gheorghe)
„Drumul la gard” de Nicolae Prelipceanu („Păi… despre ce vorbim noi aici, domnule?” Adaptare de Cătălin Ştefănescu după „Moromeţii” de Marin Preda – Teatrul ACT)
„Deşteptăciunea la români” de Adrian Mihalache („Păi… despre ce vorbim noi aici, domnule?” Adaptare de Cătălin Ştefănescu după „Moromeţii” de Marin Preda – Teatrul ACT)
„Cu astea de-ale noastre…” de Nicolae Havriliuc („Păi… despre ce vorbim noi aici, domnule?” Adaptare de Cătălin Ştefănescu după „Moromeţii” de Marin Preda – Teatrul ACT)
„O piesă despre azi la „Odeon“, mai ieri” de Nicolae Prelipceanu („Poveste despre tatăl meu” de Radu F. Alexandru – Teatrul Odeon)
„Vesele cruzimi la teatru” de Nicolae Prelipceanu („Contra democraţiei” de Esteve Soler – Teatrul Odeon)
„Teatrul ca o terapie de şoc” de Nicolae Havriliuc („Contra democraţiei” de Esteve Soler – Teatrul Odeon)
„De la cadre la resurse umane, alte măşti, aceeaşi piesă” de Nicolae Prelipceanu („Cont(r)acte” de Mike Bartlett – Teatrul ACT)
„Eterna impostură” de Adrian Mihalache („Tartuffe sau Impostorul” de Molière – Teatrul Metropolis)
„O sărbătoare” de Mircea Morariu („Cabaret” de Joe Masteroff – Teatrul German de Stat din Timişoara)
„Concentrare” de Mircea Morariu („Cer şi Pământ”. Scenariu dramatic bazat pe poemul Paradisul pierdut al lui John Milton – Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely“ din Timişoara)
„Cometa speranţelor înecate” de Ion Cazaban („Cometa” de Justine del Corte – Teatrul „Regina Maria“ din Oradea)
„O readaptare” de Mircea Morariu („Cometa” de Justine del Corte Teatrul „Regina Maria“ din Oradea)
„Zilele fericite nu pot fi trase la şapirograf” de Elisabeta Pop („Cometa” de Justine del Corte – Teatrul „Regina Maria“ din Oradea)
„Godot… mult aşteptatul…” de Elisabeta Pop („Aşteptându-l pe Godot” de Samuel Beckett – Teatrul „Szigligeti“ din Oradea)
„Un discurs paradoxal despre nefericire şi izbăvire” de Ion Parhon („Suflet românesc”. Scenariu, regie şi interpretare: Dan Puric – Compania „Passepartout“, București)
„Lampadarul din stufăriş sau Un caz de monotonie” de Crenguţa Manea („Hoţi” de Dea Loher – Teatrul Naţional „I.L. Caragiale“, Bucureşti)
„Un exerciţiu” de Mircea Morariu („Cum vă place” de William Shakespeare – Teatrul Naţional „Lucian BLaga“ din Cluj‑Napoca)
„O revalidare” de Mircea Morariu („Iona” de Marin Sorescu – Teatrul „Sala Mică“ din Cluj‑Napoca, în colaborare cu Salina Turda)
„O comedie-carnaval” de Mircea Morariu („Leda, comedie-carnaval” de Miroslav Krleža – Teatrul Maghiar de Stat din Cluj‑Napoca)
„Spectacolul unei generaţii” de Călin Ciobotari („Dreaming Romania”. Dramaturgia şi regia: Mihai Pintilei şi Radu Horghidan – „Teatru Fix“ din Iaşi)
„Lecţia de actorie…” de Călin Ciobotari („Variaţiuni enigmatice” de Eric-Emmanuel Schmitt – Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri“din Iaşi)
„Mereu o poveste de Crăciun” de Crenguţa Manea („Fetiţa cu chibrituri”, după Hans Christian Andersen – Teatrului German de Stat din Timişoara)
„Se îngroaşă gluma!” de Oana Medrea („D’ale carnavalului” de I. L. Caragiale – Teatrul Mic)
„În câte feluri poate fi pierdut pariul cu viaţa?” de Constantin Paiu („Loser” de Mircea Radu Iacoban – Teatrul „Tudor Vianu“, Giurgiu)
„Aurita cale de mijloc” de Călin Ciobotari („Cum am devenit stupid”, dramatizare după Martin Page de Irina Popescu Boieru – Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri“ din Iaşi, Sala „Uzină“)
„Nebunul nostru de la Ateneu” de Călin Ciobotari („Jurnalul unui nebun”, adaptare de Ion Sapdaru după Gogol – Ateneul „Tătăraşi“ din Iaşi)
„Avatarii Golgotei” de Doru Mareş („Panica” de Mika Myllyaho – Teatrul „Nottara“, Bucureşti)
„Ciudaţii de la Comedie” de Daria Dimiu („Trei ciudaţi”, după Yasmina Reza – Teatrul de Comedie, Sala „Radu Beligan“)
„Viziune economicoasă” de Mircea Morariu („Maitreyi”, scenariu de Oltiţa Cîntec şi Adrian Roman, după romanul omonim al lui Mircea Eliade – Teatrul Municipal din Baia Mare
„Adevăr sau provocare?” de Daria Dimiu („Alice în Țara minunilor” după Lewis Carroll – Teatrul Municipal, Baia Mare)
„Clar ca o teoremă, uman ca o poezie” de Mircea Morariu („Martiri” de Marius von Mayenburg – Teatrul Naţional din Târgu Mureş, Compania „Liviu Rebreanu“)
„Chef de joacă” de Mircea Morariu („Castingul Dracului”. Un spectacol de Radu Afrim – Teatrul Naţional din Târgu Mureş, Compania „Tompa Miklós“)
„Un spectacol inconfortabil” de Carmen Mihalache („Călin (povestea modernă)”. Dramaturgia de Hannah Wolf şi Horia Suru – Teatrul Municipal „Bacovia“ din Bacău)
„Textul învinge” de Mircea Morariu („Tache, Ianke şi Cadâr” de Victor Ion Popa – Teatrul de Nord din Satu Mare)
„O viziune estetizantă” de Carmen Mihalache („Hippolytos”, după Euripide – Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ)
„Stele … din Bârlad” de Irina Zlotea („Stele pe cerul dimineţii” de Aleksandr Galin – Teatrul „V. I. Popa“ din Bârlad)
„Zelda” de Nicolae Prelipceanu („Zelda/The last flapper” de William Luce – Teatrul Foarte Mic)
„Ascensiunea şi declinul Zeldei Fitzgerald” de Oana Medrea („Zelda/The last flapper” de William Luce – Teatrul Foarte Mic)
„Quartet cu aşi de cursă lungă” de Natalia Stancu („Quartet” de Ronald Harwood – „CreArt“, „Teatrelli“, Bucureşti)
„Leonce şi… Valerio” de Oana Medrea („Leonce şi Lena” de Georg Büchner – Teatrul „Maria Filotti“ din Brăila)
„Noaptea se numără bobocii?” de Nicolae Prelipceanu („Dumnezeu iubeşte” de Zlata Demina – Teatrul „Bulandra“, „Laboratorul de noapte“)
„Iubirea e un lucru foarte mare” de Mircea Morariu („Flori, fete, filme sau băieţi” de Cornel Mimi Brănescu – Teatrul Clasic „Ioan Slavici“ din Arad)
„Ca băieţii“ de Irina Zlotea („Testosteron” de Andrzej Saramonowicz – Godot Cafe‑Teatru)
„Show must go on!” de Daria Dimiu („Shakespeare in love” după 24 de sonete ale lui Shakespeare – Teatrul de sufragerie, Bucureşti)
„Să fie doar jocul întâmplării?” de Nicolae Havriliuc („Bartender Blues” după Mihai Ignat – Godot Café Teatru)
„Kajtus, vrăjitorul de la „Luceafărul“ de Călin Ciobotari („Kajtus, vrăjitorul”. Dramatizare de Konrad Dworakowski, după Janusz Korczak – Teatrul pentru Copii şi Tineret „Luceafărul“ din Iaşi)
„Despre motani şi oameni…” de Călin Ciobotari („Motanul încălţat”, dramatizare de Constantin Brehnescu, după Charles Perrault – Teatrul pentru Copii şi Tineret „Luceafărul“ din Iaşi)
„Un public mic cu inimă mare” de Daria Dimiu („Cui i-e frică de Bau-Bau. Scenariul, ilustraţia muzicală, light design şi regia: Ivica Šimić – Teatrul „Ţăndărică“)
SPECTACOLE-LECTURĂ
„Faceţi cunoştinţă cu Marilia Samper” de Irina Zlotea (Teatrul Odeon)
„Noi ne vedem istoria ca pe un fel de spectacol în evoluţia căruia nu putem interveni“ de Daria Dimiu („Spectacolul începe cu o lectură“ – proiect al Teatrului „Nottara“)
Discuţii despre spectacole
„De la film la teatru, de la document la documentar” de Oana Medrea (Festivalul de film documentar dedicat drepturilor omului „One World Romania“)
OPERĂ
„A very good story. „Rigoletto“, 1920’s style” de Cătălin Sava („Rigoletto“ de Giuseppe Verdi. Libretul: Francesco Maria Piave – Opera Naţională Bucureşti)
NOI ÎN LUME
„Fatalitatea globalizării” de Adrian Mihalache („Pulvérisés” de Alexandra Badea – Théâtre de la Commune, Aubervilliers, Franţa)
„Antichitate la zi” de Elisabeta Pop („Antigona” de Sofocle, regia Anca Bradu – Teatrul „Csokonai“ din Debreţin, Ungaria)
DIN LUME
„Jedermann“ în Domul din Berlin” de Doina Papp
„Cronica unei sinucideri” de Irina Wolf („Wunschloses Unglück. După tematici din nuvela lui Peter Handke” – Burgtheater Wien, Kasino am Schwarzenbergplatz)
„Afacerea Burgtheater“: sistemul kafkian din culise” de Irina Wolf
„Franţa culturală, mereu sub presiunea politicului” de Zomir Dimovici
„Sărutul – o formă de violare a demnităţii umane?” de Irina Wolf („Still Life”. O producţie ricci/forte realizată cu sprijinul Teatro di Roma – Teatro „Palamostre“ din Udine)
„Elogiul tenacităţii – Elgin and Winter Garden Theatre la 100 de ani” de Adina Bardaş, Toronto, Canada
„Graniţele fluide ale singurătăţilor” de Adina Bardaş (Festivalul „Spotlight on Israeli Culture“, Toronto, 2014)
TELEVIZIUNE
„O docu-ficţiune” de Mircea Morariu („Zi că-ţi place” de Valentin Nicolau – Televiziunea Română, Casa de producţie)
„O filă din procesul comunismului” de Mircea Morariu („Quartet” de Spirό György – Televiziunea Română, Casa de producţie)
„Televiziunea Română şi istoriile sale” de Mircea Morariu (Alexandru Matei – „O tribună captivantă. Televiziune, ideologie, societate în România socialistă (1965–1983)”, Ed. Curtea Veche, Bucureşti, 2013.)
RADIO
„Pe urmele aceluiaşi an radiofonic” de Constantin Paraschivescu (Retrospectivă spectacole radio, 2013)
CARTEA DE TEATRU
„Alice Voinescu – un destin exemplar” de Mircea Morariu (Alice Voinescu – „Jurnal”. Ediţie îngrijită, evocare, tabel bio‑bibliografic şi note de Maria Ana Murnu. Prefaţă de Alexandru Paleologu. Ed. Polirom, Iaşi, 2013)
„O platformă de dezbatere” de Mircea Morariu (K. S. Stanislavski – „Munca actorului cu sine însuşi”, vol. 1, „Munca actorului cu sine însuşi în procesul de trăire. Jurnalul unui elev”, Traducerea din limba rusă: Raluca Rădulescu. Prefaţa: Yuryi Kordonski. Ed. Nemira, Bucureşti, 2013)
„Pe acelaşi fotoliu cu un zeu al discernământului” de Constantin Paraschivescu (Dinu Kivu – „Rezistenţa prin Teatru”, vol. III/2012; vol. IV/2013. Fundaţia Culturală „Camil Petrescu“ şi revista Teatrul azi, Ed., Bucureşti)
„Bernhard, o provocare pentru traducător” de Daria Dimiu (Thomas Bernhard: „Immanuel Kant”. Traducere şi postfaţă de Eleonora Ringler Pascu; prefaţă de Daniela Magiaru. Ed. DIAcritic Brumar – Colecţia ATOZ, Timişoara, 2014)
„Teatrul ca antibiotic” de Mircea Morariu („Teatrul Companiei Societas Raffaello Sanzio” – Teatrul Naţional, Timişoara, 2013)
„Mărturisitor al minunii” de Crenguţa Manea („Márti Sipos de vorbă cu András Visky – Cel ce vede glasul”, Fundaţia Culturală „Camil Petrescu“ şi revista Teatrul azi (supliment), prin Editura Cheiron)
„O istorie cu suflet despre teatrul de păpuşi” de Raluca Tulbure (Toma Hogea – „Despre arta păpuşarilor români. Dialoguri cu maeştrii scenei”, Ed. Sedcom Libris, Iaşi, 2012)
„Golem“ de Alexander Hausvater” de Ştefan Oprea (Alexander Hausvater – „Golem, 3 piese de teatru”. Ed. Tracus Arte,Bucureşti, 2013)
„Vizualizări în dramaticul ascuns” de Nicolae Havriliuc (Octavian Saiu – „Teatrul e vis”, Ed. Paideia, Bucureşti, 2013)
„Înaltă fidelitate” de Titus Vâjeu (Andrei Strihan – „The Same Play, Different Mask”, vol III, Universitatea din Tel Aviv)
A apărut numărul mai–iunie al revistei „Teatrul azi”
… 308 pagini despre actualitatea și memoria scenei românești, plus numeroase corespondențe din Europa și Canada. Numărul poate fi comandat on-line sau poate fi cumpărat de la sediul UNITER, de la Teatrul „Bulandra” și de la Librăria Muzeului Național al Literaturii Române. Sumarul poate fi citit aici.
Coperta I: Mátray
László în rolul titular din „Hamlet” de
William Shakespeare, regia Bocsárdi László, Teatrul „Tamási Áron”, Sfântu
Gheorghe. Foto: Barabas Zsolt
Coperta IV: Regizorul
Aureliu Manea, la timpul visurilor.
TEATRUL AZI este o publicație editată de
Fundația Culturală „Camil Petrescu” sub egida UNITER, principalul periodic
dedicat actualității și memoriei teatrului românesc, nu mai puțin conectat la
evenimentele scenei contemporane internaționale (reflectate în cronici de
festival, eseuri, interviuri și corespondențe).
TEATRUL AZI înseamnă 12 numere, 5–6
apariții pe an (cca 250 pag / număr).
Abonament
pe anul 2011: 100 lei
Abonament
pe anul 2012: 120 lei
Abonament
pe anul 2013: 120 lei
Abonament pe anul 2014: 150 lei
Prețurile
includ taxele poștale.
Abonamentele
se pot efectua prin virament bancar în contul RO52BRDE445SV00667874160 deschis
la BRD – GSG, Sucursala Triumf,
ori prin mandat
poștal pe adresa: Fundația Culturală „Camil Petrescu”,
Pța Alba
Iulia nr.1, bl. H1, sc.5, apt. 135, sector 3, București 031103.
Pentru
comenzi telefonice: 021 326 17 76
E-mail:
teatrul_azi@yahoo.com
SUMAR nr. 5-6/ 2014
CAMIL PETRESCU 120 de ani de la naştere (9/22 aprilie)
Eugen Ionescu vs Camil Petrescu
Andrei Şerban pro Aureliu Manea
ESEU
„Odrasle infernale sau… O
lume de netrăit” de Doina Modola („Victor sau copiii la
putere” de Roger Vitrac – Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca)
MEMORIA TEATRULUI
„Cele două Teatre ale
Aradului” de Claudia Dimiu
INTERVIURI
Chiriac: „Să
recunoască valoarea“ (despre şcoala de management
cultural de la Sibiu), interviu de Irina Ionescu
pe mai multe voci (Ferencz Sinkó, Leta Popescu, kata bodoki-halmen, Lucia
Mărneanu), interviu de Mirela Sandu
Farkas: „Dacă te simţi liber
pe scenă, poţi să faci orice“,
interviu de Mirela Sandu
PORTRET Petru Ciubotaru
de moarte, un recital de şi cu Petru
Ciubotaru – Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri“ din Iaşi)
SEMNAL
„Viaţa oamenilor se numără în ani, a clădirilor
– în sufletele pe care le bucură!” de Daria Dimiu
(Teatrul Evreiesc de Stat, Bucureşti)
SPECTACOLE
de Pensule, Cluj-Napoca)
Sfântu Gheorghe)
Adaptare de Cătălin Ştefănescu după „Moromeţii” de Marin Preda – Teatrul ACT)
Adaptare de Cătălin Ştefănescu după „Moromeţii” de Marin Preda – Teatrul ACT)
domnule?” Adaptare de Cătălin Ştefănescu
după „Moromeţii” de Marin Preda – Teatrul ACT)
măşti, aceeaşi piesă” de Nicolae Prelipceanu („Cont(r)acte” de Mike Bartlett – Teatrul ACT)
Impostorul” de Molière – Teatrul Metropolis)
Joe Masteroff – Teatrul German de Stat din Timişoara)
„Csiky Gergely“ din Timişoara)
del Corte – Teatrul „Regina Maria“ din Oradea)
Justine del Corte Teatrul „Regina Maria“ din Oradea)
şapirograf” de Elisabeta Pop („Cometa” de
Justine del Corte – Teatrul „Regina Maria“ din Oradea)
Oradea)
şi izbăvire” de Ion Parhon („Suflet românesc”. Scenariu, regie şi interpretare: Dan Puric –
Compania „Passepartout“, București)
monotonie” de Crenguţa Manea („Hoţi” de
Dea Loher – Teatrul Naţional „I.L. Caragiale“, Bucureşti)
BLaga“ din Cluj‑Napoca)
Marin Sorescu – Teatrul „Sala Mică“ din Cluj‑Napoca, în colaborare cu Salina Turda)
Cluj‑Napoca)
– „Teatru Fix“ din Iaşi)
„Vasile Alecsandri“din Iaşi)
din Timişoara)
cu viaţa?” de Constantin Paiu („Loser” de
Mircea Radu Iacoban – Teatrul „Tudor Vianu“, Giurgiu)
Boieru – Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri“ din Iaşi,
Sala „Uzină“)
din Iaşi)
Myllyaho – Teatrul „Nottara“, Bucureşti)
Yasmina Reza – Teatrul de Comedie, Sala „Radu Beligan“)
scenariu de Oltiţa Cîntec şi Adrian Roman, după romanul omonim al lui
Mircea Eliade – Teatrul Municipal din Baia Mare
Mare)
Marius von Mayenburg – Teatrul Naţional din Târgu Mureş, Compania „Liviu
Rebreanu“)
din Târgu Mureş, Compania „Tompa Miklós“)
Teatrul Municipal „Bacovia“ din Bacău)
Mare)
Neamţ)
Bârlad)
Nicolae Prelipceanu („Zelda/The
last flapper” de William Luce – Teatrul Foarte
Mic)
Fitzgerald” de Oana Medrea („Zelda/The last flapper” de William Luce – Teatrul Foarte Mic)
Ronald Harwood – „CreArt“, „Teatrelli“, Bucureşti)
Georg Büchner – Teatrul „Maria Filotti“ din Brăila)
de noapte“)
Slavici“ din Arad)
Cafe‑Teatru)
Bucureşti)
Teatrul pentru Copii şi Tineret „Luceafărul“ din Iaşi)
Perrault – Teatrul
pentru Copii şi Tineret „Luceafărul“ din Iaşi)
regia: Ivica Šimić – Teatrul „Ţăndărică“)
SPECTACOLE-LECTURĂ
spectacol în evoluţia căruia nu putem interveni“ de Daria Dimiu („Spectacolul începe cu
o lectură“ – proiect al Teatrului „Nottara“)
Discuţii despre spectacole
„De
la film la teatru, de la document la documentar” de Oana Medrea (Festivalul de film documentar dedicat drepturilor omului
„One World Romania“)
OPERĂ
„A
very good story. „Rigoletto“, 1920’s style” de
Cătălin Sava („Rigoletto“ de Giuseppe Verdi. Libretul: Francesco Maria Piave –
Opera Naţională Bucureşti)
NOI ÎN LUME
Aubervilliers, Franţa)
Sofocle, regia Anca Bradu – Teatrul „Csokonai“ din Debreţin, Ungaria)
DIN LUME
Burgtheater Wien, Kasino am Schwarzenbergplatz)
culise” de Irina Wolf
politicului” de Zomir Dimovici
umane?” de Irina Wolf („Still Life”. O
producţie ricci/forte realizată cu sprijinul Teatro di Roma – Teatro
„Palamostre“ din Udine)
Theatre la 100 de ani” de Adina Bardaş, Toronto, Canada
Culture“, Toronto, 2014)
TELEVIZIUNE
de producţie)
Spirό György – Televiziunea Română, Casa de producţie)
ideologie, societate în România socialistă (1965–1983)”, Ed. Curtea Veche, Bucureşti,
2013.)
RADIO
„Pe
urmele aceluiaşi an radiofonic” de
Constantin Paraschivescu (Retrospectivă spectacole radio, 2013)
CARTEA DE TEATRU
îngrijită, evocare, tabel bio‑bibliografic
şi note de Maria Ana Murnu. Prefaţă de Alexandru Paleologu. Ed. Polirom,
Iaşi, 2013)
unui elev”, Traducerea din limba rusă: Raluca
Rădulescu. Prefaţa: Yuryi Kordonski. Ed. Nemira, Bucureşti, 2013)
discernământului” de Constantin Paraschivescu (Dinu
Kivu – „Rezistenţa prin Teatru”, vol. III/2012; vol. IV/2013. Fundaţia Culturală „Camil
Petrescu“ şi revista Teatrul
azi, Ed., Bucureşti)
de Daria Dimiu (Thomas Bernhard: „Immanuel Kant”. Traducere şi postfaţă de Eleonora Ringler
Pascu; prefaţă de Daniela Magiaru. Ed. DIAcritic Brumar – Colecţia ATOZ,
Timişoara, 2014)
Sanzio” – Teatrul Naţional, Timişoara, 2013)
Cel ce vede glasul”, Fundaţia Culturală
„Camil Petrescu“ şi revista Teatrul azi (supliment), prin
Editura Cheiron)
păpuşi” de Raluca Tulbure (Toma Hogea – „Despre arta păpuşarilor români.
Dialoguri cu maeştrii scenei”,
Ed. Sedcom Libris, Iaşi, 2012)
fidelitate” de Titus Vâjeu (Andrei Strihan – „The Same Play, Different Mask”, vol III, Universitatea din Tel Aviv)
INFO UNITER