TEATRUL SE (ŞI) CITEŞTE, primul sezon al podcastului realizat de Fundaţia Culturală „Camil Petrescu” care s-a concentrat asupra creatorilor și creatoarelor de text dramatic, dar și asupra celor care se dedică traducerilor de piese, a ajuns la final. Realizatorul Zomir Dimovici încheie această colecţie de dialoguri cu o întâlnire cu Daria Ancuţa, cea mai tânără invitată a seriei. Nu întâmplător, cel de-al optulea episod al acestui sezon este dedicat tinerei generații, conturând dinamica unei forme de expresie ofertante şi puternic relevante atât prezentului, cât şi viitorului.
Studentă în anul III la departamentul Teatrologie – Jurnalism teatral al Facultății de Teatru din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București, Daria Ancuţa se numără printre dramaturgii încă în formare, ale căror lucrări au atras deja atenția publicului și specialiștilor. Încă din perioada liceului, Daria Ancuţa a participat la concursuri, tabere și ateliere de scriere dramatică (Școala de vară „Dramaturgia Cotidianului” – UBB Cluj-Napoca, atelierele „Drama pentru toți” și „Dramatic Theory Online” – coord. Daniel Chirilă și George Cocoș, atelierele „Breaking the waves” – coord. Mihaela Michailov și „Focus. Dramaturgie contemporană” – coord. Ana Cucu Popescu). Piesele sale, Desenează-mi un monstru și Un fluture răstoarnă o piesă de domino.exe, au fost desemnate finaliste în edițiile din 2020 și 2021 ale concursului New Drama (organizat de Teatrul Excelsior din București) și a beneficiat de spectacole-lectură cu echipe alcătuite din studenți la UNATC. În urma acestora, textul Un fluture răstoarnă o piesă de domino.exe a câștigat marele premiu al ediției din 2021 și urmează să fie montat pe scena Teatrului Excelsior. A scris și regizat două spectacole ale Trupei SiSC (alcătuită din studenți ai Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică din cadrul ASE). Scrierea textului ÎncotRO? sau Oameni cu bulină roșie a presupus tehnici de devised theatre, iar spectacolul a avut premiera în cadrul Festivalului Serile Teatrului Studențesc 2023. Piesa Telefonul fără fir marchează prima ei colaborare cu Teatrul Improbabil și, implicit, primul text de teatru sonor pe care îl scrie. Bra Bre Bri Bro Bru, piesa inclusă în modulul de spectacole-lectură din Festivalul Național de Teatru 2023, reprezintă metabolizarea mai multor întâlniri/dialoguri pe care le-a avut cu actori și actrițe de vârste diferite. Textul sondează fricile, speranțele și întrebările celor care practică această meserie astăzi în România, dezvăluind sensibilități greu de intuit din poziția de simplu spectator.
Pe lângă interesul pentru dramaturgie, Daria Ancuţa explorează diferite genuri literare şi jurnalistice. În prezent, scrie cronică de teatru, articole de opinie şi nu numai pentru reviste de specialitate şi site-uri culturale, precum Teatrul azi, Scena.ro, LiterNet, Dissolved Magazine, Cutra ş.a. De asemenea, a devenit un nume prezent în viaţa teatrală românească, fiind invitată de teatre şi festivaluri din ţară să modereze discuţii deschise cu echipele creaţie ale spectacolelor, să realizeze podcasturi pe teme de specialitate sau să coordoneze ateliere de scriere dramatică.
*
Episodul 8, care încheie primul sezon TEATRUL SE (ŞI) CITEŞTE, poate fi găsit pe canalul oficial de YouTube al Fundaţiei Culturale „Camil Petrescu” (@FundatiaCulturalaC.PetrescuTEA): https://www.youtube.com/watch?v=Zg_aYi8LcfI.
*Proiect co-finanțat de AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabillitatea beneficiarului finanțării.
TEATRUL SE (ŞI) CITEŞTE – episodul 8 cu Daria Ancuţa
TEATRUL SE (ŞI) CITEŞTE, primul sezon al podcastului realizat de Fundaţia Culturală „Camil Petrescu” care s-a concentrat asupra creatorilor și creatoarelor de text dramatic, dar și asupra celor care se dedică traducerilor de piese, a ajuns la final. Realizatorul Zomir Dimovici încheie această colecţie de dialoguri cu o întâlnire cu Daria Ancuţa, cea mai tânără invitată a seriei. Nu întâmplător, cel de-al optulea episod al acestui sezon este dedicat tinerei generații, conturând dinamica unei forme de expresie ofertante şi puternic relevante atât prezentului, cât şi viitorului.
Studentă în anul III la departamentul Teatrologie – Jurnalism teatral al Facultății de Teatru din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București, Daria Ancuţa se numără printre dramaturgii încă în formare, ale căror lucrări au atras deja atenția publicului și specialiștilor. Încă din perioada liceului, Daria Ancuţa a participat la concursuri, tabere și ateliere de scriere dramatică (Școala de vară „Dramaturgia Cotidianului” – UBB Cluj-Napoca, atelierele „Drama pentru toți” și „Dramatic Theory Online” – coord. Daniel Chirilă și George Cocoș, atelierele „Breaking the waves” – coord. Mihaela Michailov și „Focus. Dramaturgie contemporană” – coord. Ana Cucu Popescu). Piesele sale, Desenează-mi un monstru și Un fluture răstoarnă o piesă de domino.exe, au fost desemnate finaliste în edițiile din 2020 și 2021 ale concursului New Drama (organizat de Teatrul Excelsior din București) și a beneficiat de spectacole-lectură cu echipe alcătuite din studenți la UNATC. În urma acestora, textul Un fluture răstoarnă o piesă de domino.exe a câștigat marele premiu al ediției din 2021 și urmează să fie montat pe scena Teatrului Excelsior. A scris și regizat două spectacole ale Trupei SiSC (alcătuită din studenți ai Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică din cadrul ASE). Scrierea textului ÎncotRO? sau Oameni cu bulină roșie a presupus tehnici de devised theatre, iar spectacolul a avut premiera în cadrul Festivalului Serile Teatrului Studențesc 2023. Piesa Telefonul fără fir marchează prima ei colaborare cu Teatrul Improbabil și, implicit, primul text de teatru sonor pe care îl scrie. Bra Bre Bri Bro Bru, piesa inclusă în modulul de spectacole-lectură din Festivalul Național de Teatru 2023, reprezintă metabolizarea mai multor întâlniri/dialoguri pe care le-a avut cu actori și actrițe de vârste diferite. Textul sondează fricile, speranțele și întrebările celor care practică această meserie astăzi în România, dezvăluind sensibilități greu de intuit din poziția de simplu spectator.
Pe lângă interesul pentru dramaturgie, Daria Ancuţa explorează diferite genuri literare şi jurnalistice. În prezent, scrie cronică de teatru, articole de opinie şi nu numai pentru reviste de specialitate şi site-uri culturale, precum Teatrul azi, Scena.ro, LiterNet, Dissolved Magazine, Cutra ş.a. De asemenea, a devenit un nume prezent în viaţa teatrală românească, fiind invitată de teatre şi festivaluri din ţară să modereze discuţii deschise cu echipele creaţie ale spectacolelor, să realizeze podcasturi pe teme de specialitate sau să coordoneze ateliere de scriere dramatică.
*
Episodul 8, care încheie primul sezon TEATRUL SE (ŞI) CITEŞTE, poate fi găsit pe canalul oficial de YouTube al Fundaţiei Culturale „Camil Petrescu” (@FundatiaCulturalaC.PetrescuTEA): https://www.youtube.com/watch?v=Zg_aYi8LcfI.
*Proiect co-finanțat de AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabillitatea beneficiarului finanțării.