Prezenţa lui Ioan Holender, directorul Operei de Stat din Viena, la conducerea artistică a Festivalului Internaţional „George Enescu“ încă din 2003, a însemnat, printre multe altele, şi îmbogăţirea afişului manifestării bucureştene cu titluri de operă reprezentate scenic, semiscenic sau în concerte lirice.
Aşa încât, la actuala ediţie, a XIX‑a, chiar un întreg ciclu a fost dedicat „Operei şi baletului“. Mai mult decât atât, primului teatru naţional de gen i s‑a acordat onoarea, pentru întâia oară în istorie, de a deschide festivalul. Serata inaugurală a programat spectacolul Oedipe, precedat fiind de tradiţionala conferinţă de presă şi de lansarea volumului Ludovic Spiess, scris de semnatarul acestor rânduri şi apărut la Editura Curtea Veche, un omagiu adus marelui şi regretatului tenor, primul director postrevoluţionar al festivalului enescian. […]
„Teatrul liric în festival” de Costin Popa
Prezenţa lui Ioan Holender, directorul Operei de Stat din Viena, la conducerea artistică a Festivalului Internaţional „George Enescu“ încă din 2003, a însemnat, printre multe altele, şi îmbogăţirea afişului manifestării bucureştene cu titluri de operă reprezentate scenic, semiscenic sau în concerte lirice.
Aşa încât, la actuala ediţie, a XIX‑a, chiar un întreg ciclu a fost dedicat „Operei şi baletului“. Mai mult decât atât, primului teatru naţional de gen i s‑a acordat onoarea, pentru întâia oară în istorie, de a deschide festivalul. Serata inaugurală a programat spectacolul Oedipe, precedat fiind de tradiţionala conferinţă de presă şi de lansarea volumului Ludovic Spiess, scris de semnatarul acestor rânduri şi apărut la Editura Curtea Veche, un omagiu adus marelui şi regretatului tenor, primul director postrevoluţionar al festivalului enescian. […]