Sistemul teatral canadian beneficiază de un sistem de burse şi subvenţii extrem de detaliat conceput şi bine reglat. Ţinând cont de specificul acestui spaţiu cultural, există anumite diferenţe între provincia majoritar francofonă – Québec – şi restul majoritar anglofon al Canadei. Dar în toată ţara subvenţiile publice se administrează pe trei paliere: local, provincial şi …
Detalii„Scheme de finanţare. Modelul canadian” de Theodor-Cristian Popescu
“Formule teatrale nonierarhice” de Theodor-Cristian Popescu
Structura non-ierarhică presupune un mecanism prin care, în practică, deciziile sa iau prin discuții și consens. O astfel de comună, de falanster artistic, nu se dovedește foarte atractivă pentru creatorii de teatru români. La nivelul practicii artistice, acest model ar fi reprezentat prin creația colectivă, iar la nivelul raporturilor dintre organizații, modelul ar fi reprezentat …
Detalii„Energiile oraşului. O idee despre raporturile teatrului cu spaţiul public” de Theodor‑Cristian Popescu
„Spaţii neconvenţionale” de Theodor‑Cristian Popescu
“Energia pionieratului” de Theodor-Cristian Popescu
„Două teatre noi” de Theodor-Cristian Popescu
„Institutul teatral român” de Theodor‑Cristian Popescu
Un institut care să adune tot ce se scrie despre teatrul românesc, în orice limbă. Un institut care să conţină înregistrările tuturor spectacolelor de teatru româneşti, ale fotografiilor de presă, afişelor, caietelor‑program ce însoţesc aceste spectacole. Un institut care să devină spaţiul normal de întâlnire şi documentare pentru oricine e interesat să înţeleagă contextul teatral …
Detalii„Mobilitate” de Theodor-Cristian Popescu
Nu mai participasem la o reuniune IETM de la sfârşitul anilor ’90, când grupul de oameni de teatru şi dans români era printre cele mai numeroase şi mai vizibile. Am redevenit membru anul acesta şi am luat parte la prima reuniune plenară de după revenirea mea în organizaţie în iunie, la Berlin, unde am fost …
Detalii„Rânjete şi spaţii” de Theodor-Cristian Popescu
„Oraşul. Cinci întâmplări” de Theodor-Cristian Popescu
În timpul reprezentaţiilor cu cel mai recent spectacol al meu, montat la Toronto1, a avut loc la un moment dat o întâlnire-dialog cu publicul, aşa-numitul „talk-back“. Am participat la discuţii, alături de actori; începusem să descriu mecanismul prin care personajele îşi construiesc imaginea despre ceilalţi din fragmente, detalii exterioare, dar nu reuşesc niciodată să dea …
Detalii