„Dimensiunea poeticã a miscãrii” de Gina Serbãnescu („Simfonia fantasticã”, coregrafia Gigi Cãciuleanu – Opera Nationalã Bucuresti)
Tehnicitate versus individualitate de Luminita Vartolomei (La cité radieuse – Ballet National de Marseille)
Riscurile autodepãsirii de Luminita Vartolomei (Titlul I: Empty House – Spectacol-coupé cu trupa Cullberg Ballet)
Plurivalente de Luminita Vartolomei (Clandestin – Centrul National de Artã „Tinerimea Românã“, Compania Orion Balet)
„Balanchine în România” de Sanda Vişan (Trupa de Balet a ONB a pregătit cu maestrul Paul Joseph Boos o Seară „George Balanchine“)
„Culise sau cea de-a doua faţă a scenei” de Christian Kostyak (În culisele evenimentului Balanchine)
„Viaţa dinlăuntrul nostru în paşi de dans” de Marinela Ţepuş („Bal”, regia şi coregrafia: Yvette Bozsik – Opera Naţională Iaşi)
„Omagiu acelor balerini care nici de data aceasta nu dansează“ de Luminiţa Vartolomei („Giselle“; libretul: Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges şi Th. Gautier, după H. Heine – Opera Naţională Bucureşti)
De ce-o fi considerat însă Teatrul de pe Splai că acest Giselle ar fi o premieră extraordinară, nu-mi dau seama… Doar pentru că interpreta rolului titular era, în acea zi de 2 mai 2009, rusoaica Anastasia Kolegova, prim-solistă a celebrului Teatru „Mariinski“ din Sankt-Petersburg, unde a fost pus în scenă încă de la sfârşitul anului …
Detalii