Scena românească și expresionismul

30,00 lei

Autor: Ion Cazaban
An apariție: 2012
Ediție:
Număr pagini: 228

  

Cum a fost receptat, teoretic și publicistic, cum s-a manifestat, practic, expresionismul teatral pe scena românească (de la dramaturgie la spectacol)? Ion Cazaban, eminent istoric și critic de teatru, demonstrează că, deși nu s-a manifestat într-o formă „pură“, acest curent a exercitat o influenţă incontestabilă, cu toate că subestimată: de la primele ecouri datorate actriţei Marioara Voiculescu, apoi realizatorului german Karl Heinz Martin, trecând,  în  anii ’20–’30, prin tentativele actriţei Dida Solomon sau prin disponibilitatea creatoare a regizorilor Soare Z. Soare, V. Bumbeşti, V. I. Popa, I. Sternberg, A. I. Maican, Ion Sava, Ion Olteanu, a scenografilor G. Löwendal şi Th. Kiriacoff, ajungând la Lucian Blaga și Ion Sava, autorul duce analiza în contemporaneitate, oprindu-se la
spectacolele realizate de Horea Popescu, A. Manea, Cătălina Buzoianu, Alexa Visarion și chiar Silviu Purcărete.

 

Sumar:

Scena
românească şi expresionismul •
Mutaţii şi căutări teatrale Primele receptări ale expresionismului Contacte, iniţiative, tentative scenice Regizori Didascalii Lucian Blaga – exigenţe de spectacol Preocupări în creaţia actorului Scenografi Procedee şi particularităţi expresiveInterferenţe stilistice Ecouri în contemporaneitate Post-scriptum la sfârşit de secol şi de mileniu

Fragmente dramatice • Isaiia Răcăciuni, Trei cruci (1922) Ion Sân Giorgiu, Masca (1923) Lucian Blaga, Înviere (1925) Lucian Blaga, Fapta (1925) Lucian Blaga, Daria (1925) Constant Tavernier, Prietenii (1925) Ion Marin Sadoveanu, Anno Domini (1927) George Mihail Zamfirescu, Sam (1928)

Tabel
cronologic
Album

 

Volumul editat cu sprijinul Uniunii Teatrale din România

Updating…
  • Niciun produs în coș.