(recenzii recente despre volumele consacrate regizorilor Silviu Purcărete şi Alexandru Dabija si nu numai…)
“O carte onestă, un parcurs nu lipsit de spectaculozitate”, scrie Ana-Maria Nistor în revista Luceafărul de dimineata nr. 35, recenzând volumul Oltiţei Cîntec, Silviu Purcărete sau privirea care înfăţişează, lansat în vara acestui an la Festivalul de Teatru de la Sibiu.
La rândul său, Iulia Popovici apreciază, în Observator cultural nr. 351 (23 septembrie), că această apariţie editorială constituie “începutul, ușa către universul Purcărete, altul decît cel care se dezvăluie odată cu intrarea publicului la spectacol”. În aceeaşi pagină şi sub aceeaşi semnătură, găsim cuvinte elogioase despre un alt volum publicat de Fundaţia “Camil Petrescu”: Habarnam în orașul teatrului. Universul spectacolelor lui Alexandru Dabijasemnat de Miruna Runcan – “o carte foarte atipică pentru lumea scrierilor despre teatru de la noi, una extrem de originală – pentru că e în mod excepțional, personală”.
În revista electronică Yorick, Monica Andronescu recenzează, pentru numărul 91 din 19 septembrie, volumul Ariane Mnouchkine. Introducere, selecție și prezentare de Béatrice Picon-Vallin apărut în colecţia „Mari regizori”.
„O antologie care face praf comoditatea uitării și leagănul călduț la neștiinței” – aceastea sunt cuvintele prin care Igor Mocanu caracterizează, în „drafturile critice” ale blogului personal, volumul Chişinău, 7 aprilie. Teatru-document.
Presa despre cărţile noastre
(recenzii recente despre volumele consacrate regizorilor Silviu Purcărete şi Alexandru Dabija si nu numai…)
“O carte onestă, un parcurs nu lipsit de spectaculozitate”, scrie Ana-Maria Nistor în revista Luceafărul de dimineata nr. 35, recenzând volumul Oltiţei Cîntec, Silviu Purcărete sau privirea care înfăţişează, lansat în vara acestui an la Festivalul de Teatru de la Sibiu.
La rândul său, Iulia Popovici apreciază, în Observator cultural nr. 351 (23 septembrie), că această apariţie editorială constituie “începutul, ușa către universul Purcărete, altul decît cel care se dezvăluie odată cu intrarea publicului la spectacol”. În aceeaşi pagină şi sub aceeaşi semnătură, găsim cuvinte elogioase despre un alt volum publicat de Fundaţia “Camil Petrescu”: Habarnam în orașul teatrului. Universul spectacolelor lui Alexandru Dabija semnat de Miruna Runcan – “o carte foarte atipică pentru lumea scrierilor despre teatru de la noi, una extrem de originală – pentru că e în mod excepțional, personală”.
În revista electronică Yorick, Monica Andronescu recenzează, pentru numărul 91 din 19 septembrie, volumul Ariane Mnouchkine. Introducere, selecție și prezentare de Béatrice Picon-Vallin apărut în colecţia „Mari regizori”.
„O antologie care face praf comoditatea uitării și leagănul călduț la neștiinței” – aceastea sunt cuvintele prin care Igor Mocanu caracterizează, în „drafturile critice” ale blogului personal, volumul Chişinău, 7 aprilie. Teatru-document.
Pentru textul complet al acestor recenzii:
http://www.revistaluceafarul.ro/index.html?id=3724&editie=154
http://www.observatorcultural.ro/0-comentarii*articleID_25880-articles_details.html
http://yorick.ro/ariane-mnouchkine-sau-utopia-este-posibilul-inca-nerealizat/
http://igormocanu.wordpress.com/2011/09/14/chisinau-7-aprilie-teatru-document-geo-bogza-un-poet-al-efectelor-exaltarii-grandiosului-solemnitatii-exuberantei-si-patetismului/