Vineri, 14 iunie 2013, ora 13.30, la Centrul Cultural Habitus, vom lansa patru titluri de referință: „Despre arta teatrului” de Edward Gordon Craig, antologia de „Dramaturgie ungară contemporană”, monografia „Avram Goldfaden și teatrul ca identitate” de Anca Mocanu, precum și un inedit volum de memorii, publicat în seria ”Eu, tu, el/ea și… Istoria” – „O adolescență rusă (1917-1922)” de Elena Narti. Acestea, precum și multe alte cărți din colecțiile noastre se vor găsi la cele trei standuri organizate în cadrul FITS 2013: în foaierul Teatrului Național „Radu Stanca”, la Casa de Cultură a Sindicatelor și la Centrul Cultural Habitus.
Vineri, 14 iunie 2013, ora 13.30, la Centrul Cultural Habitus, vom lansa patru titluri de referință: „Despre arta teatrului” de Edward Gordon Craig, antologia de „Dramaturgie ungară contemporană”, monografia„Avram Goldfaden și teatrul ca identitate” de Anca Mocanu, precum și un inedit volum de memorii, publicat în seria ”Eu, tu, el/ea și… Istoria” – „O adolescență rusă (1917-1922)” de Elena Narti. Acestea, precum și multe alte cărți din colecțiile noastre se vor găsi la cele trei standuri organizate în cadrul FITS 2013: în foaierul Teatrului Național „Radu Stanca”, la Casa de Cultură a Sindicatelor și la Centrul Cultural Habitus.
DESPRE ARTA TEATRULUI
de Edward Gordon Craig
Traducere de Adina Bardaș și Vasile V. Poenaru
Prefață de Monique Borie și George Banu
După scrierile despre teatru ale lui Vs. Meyerhold, editate în 2011 de Fundația „Camil Petrescu”, este rândul acestui volum scris între 1904 și 1910, publicat în 1911, să se bucure de o primă traducere integrală în limba română. Realizată cu acribie, prin compararea versiunilor engleză, franceză și germană, aceasta este, cu certitudine, o ediție de referință, pe măsura așteptărilor. (Carte tipărită în seria „Mari regizori ai lumii”, cu sprijinul UNITER)
DRAMATURGIE UNGARĂ CONTEMPORANĂ,
Selecție și traducere de Anna Scarlat
Cel de-al paisprezecelea titlu apărut în seria „Dramaturgi de azi” a Fundației Culturale „Camil Petrescu” cuprinde piese excepționale scrise între anii 1999–2010 de importanți dramaturgi ai unui spațiu teatral față de care scena românească prezintă certe afinități: György Spiró, Csaba Kiss, János Háy, Géza Bereményi și Krisztina Kovács. (Carte tipărită cu sprijinul AFCN, Petőfi Literary Museum (PIM) – Hungarian Books & Translations Office, Budapest, și al UNITER)
AVRAM GOLDFADEN și teatrul ca identitate
de Anca Mocanu
Publicată în seria „Galeria teatrului românesc” a Fundației Culturale „Camil Petrescu”, cartea este un studiu monografic despre cel care a fondat, în anul 1876, primul teatru de limbă idiş din lume, în Grădina de vară „Pomul Verde” de la Iași. O contribuție necesară despre o personalitate revendicată și de cultura română și, cu toate acestea, până acum, prea puțin cunoscută publicului românesc. Tânăra cercetătoare Anca Mocanu argumentează ideea că Avram Goldfaden a făcut din teatrul evreiesc oformă esenţială de existenţă culturală, deseori cultural–religioasă, o emblemă a identităţii evreilor în exil, dar și un moment extrem de important al istoriei teatrului din țara noastră. (Carte tipărită cu sprijinul AFCN și al UNITER)
Elena Narti – O adolescență rusă (1917-1922)
de Elena Narti
Autoarea volumului Fiare, îngeri și martiri. Însemnări despre seducția totalitarismului, Ana Maria Narti, îngrijește și redactează autobiografia mamei sale,Liolea – Elena Vasilievna Stroeva (Narti), născută în Rusia țaristă, reținând mai cu seamă anii de adolescență, adică intervalul devenit, prin forța împrejurărilor, cel mai dramatic al vieții acesteia: cel care cuprinde Revoluţia Rusă, războiul civil și refugiul în România, cu toate tribulațiile și „personajele” lor memorabile. Este istoria unei familii obișnuite, căreia confruntarea cu Istoria îi conferă însă valoare exponențială. Amintirile sunt așternute pe hârtie după mulți ani de la evenimentele trăite, la senectute, când Elena Narti își regăsește liniștea prielnică rememorării, ca refugiată politic în Suedia, unde fiica sa se stabilise de mai multă vreme tot ca refugiată. (Volum publicat în seria Eu, tu, el/ea… și Istoria)
Cărțile Fundației la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu (7-16 iunie 2013)
Vineri, 14 iunie 2013, ora 13.30, la Centrul Cultural Habitus, vom lansa patru titluri de referință: „Despre arta teatrului” de Edward Gordon Craig, antologia de „Dramaturgie ungară contemporană”, monografia „Avram Goldfaden și teatrul ca identitate” de Anca Mocanu, precum și un inedit volum de memorii, publicat în seria ”Eu, tu, el/ea și… Istoria” – „O adolescență rusă (1917-1922)” de Elena Narti. Acestea, precum și multe alte cărți din colecțiile noastre se vor găsi la cele trei standuri organizate în cadrul FITS 2013: în foaierul Teatrului Național „Radu Stanca”, la Casa de Cultură a Sindicatelor și la Centrul Cultural Habitus.
Vineri, 14 iunie 2013, ora
13.30, la Centrul Cultural Habitus, vom lansa patru titluri de referință: „Despre arta teatrului” de Edward Gordon Craig, antologia de „Dramaturgie
ungară contemporană”, monografia „Avram Goldfaden și teatrul
ca identitate” de Anca Mocanu, precum și un inedit volum de memorii, publicat
în seria ”Eu, tu, el/ea și… Istoria” – „O adolescență rusă (1917-1922)” de
Elena Narti. Acestea, precum și multe alte cărți din colecțiile noastre se vor
găsi la cele trei standuri organizate în cadrul FITS 2013: în foaierul Teatrului
Național „Radu Stanca”, la Casa de Cultură a Sindicatelor și la Centrul
Cultural Habitus.
DESPRE ARTA TEATRULUI
de Edward Gordon Craig
Traducere de Adina Bardaș
și Vasile V.
Poenaru
Prefață de Monique Borie și
George Banu
După scrierile despre teatru ale lui Vs.
Meyerhold, editate în 2011 de Fundația „Camil Petrescu”, este rândul acestui
volum scris între 1904 și 1910, publicat în 1911, să se bucure de o primă
traducere integrală în limba română. Realizată cu acribie, prin compararea
versiunilor engleză, franceză și germană, aceasta este, cu certitudine, o
ediție de referință, pe măsura așteptărilor. (Carte tipărită în seria „Mari regizori ai lumii”, cu sprijinul UNITER)
DRAMATURGIE UNGARĂ CONTEMPORANĂ,
Selecție și traducere de Anna Scarlat
Cel de-al paisprezecelea titlu apărut în seria „Dramaturgi de azi” a
Fundației Culturale „Camil Petrescu” cuprinde piese
excepționale scrise între anii 1999–2010 de importanți dramaturgi ai unui
spațiu teatral față de care scena românească prezintă certe afinități: György Spiró, Csaba Kiss, János Háy, Géza Bereményi și Krisztina Kovács. (Carte tipărită cu sprijinul AFCN, Petőfi Literary Museum (PIM) –
Hungarian Books & Translations Office, Budapest, și al UNITER)
AVRAM GOLDFADEN și teatrul ca identitate
de Anca Mocanu
Publicată în seria „Galeria teatrului românesc” a Fundației Culturale
„Camil Petrescu”, cartea este un studiu monografic despre cel
care a fondat, în anul 1876, primul teatru de limbă idiş din lume, în Grădina
de vară „Pomul Verde” de la Iași. O contribuție necesară despre o personalitate
revendicată și de cultura română și, cu toate acestea, până acum, prea puțin
cunoscută publicului românesc. Tânăra cercetătoare Anca Mocanu argumentează
ideea că Avram Goldfaden a făcut din teatrul evreiesc o formă
esenţială de existenţă culturală, deseori cultural–religioasă, o emblemă a
identităţii evreilor în exil, dar și un moment extrem de important al istoriei
teatrului din țara noastră. (Carte tipărită cu
sprijinul AFCN și al UNITER)
Elena Narti – O adolescență rusă (1917-1922)
de
Elena Narti
Autoarea volumului Fiare, îngeri
și martiri. Însemnări despre seducția totalitarismului, Ana Maria Narti,
îngrijește și redactează autobiografia mamei sale, Liolea – Elena
Vasilievna Stroeva (Narti), născută în Rusia țaristă, reținând mai cu seamă
anii de adolescență, adică intervalul devenit, prin forța împrejurărilor, cel mai
dramatic al vieții acesteia: cel care cuprinde Revoluţia Rusă, războiul civil
și refugiul în România, cu toate tribulațiile și „personajele” lor memorabile.
Este istoria unei familii obișnuite, căreia confruntarea cu Istoria îi conferă
însă valoare exponențială. Amintirile sunt așternute pe hârtie după mulți ani
de la evenimentele trăite, la senectute, când Elena Narti își regăsește
liniștea prielnică rememorării, ca refugiată politic în Suedia, unde fiica sa
se stabilise de mai multă vreme tot ca refugiată. (Volum publicat în seria Eu,
tu, el/ea… și Istoria)
http://www.sibfest.ro/#