Acesta a fost genericul sub care s-au purtat discuțiile Cafenelei critice la cea de-a 90-a ediție a sa. Joi 7 martie 2013, în Club A, cel mai vechi club studențesc din Europa (44 de ani), un puternic pol al culturii alternative bucureștene, Fundaţia „Camil Petrescu” și revista „Teatrul azi” au fost invitatele binecunoscutului program de dezbateri culturale pe teme de actualitate inițiat, organizat și animat de Ion Bogdan Lefter.
Acesta a fost genericul sub care s-au purtat discuțiile Cafenelei critice la cea de-a 90-a ediție a sa. Joi 7 martie 2013, în Club A, cel mai vechi club studențesc din Europa (44 de ani), un puternic pol al culturii alternative bucureștene, Fundaţia „Camil Petrescu” și revista „Teatrul azi” au fost invitatele binecunoscutului program de dezbateri culturale pe teme de actualitate inițiat, organizat și animat de Ion Bogdan Lefter.
84 de titluri publicate din 2000 până astăzi în cele șapte serii editoriale, dintre care una consacrată istoriei recente (nu numai teatrale), un album (hors série) „Eugen Ionescu pe scenele din România”, „Teatrul azi”, cea mai longevivă și substanțială revistă de specialitate – despre toate aceste izbânzi ale Fundației Culturale „Camil Petrescu” au vorbit membrii redacției Florica Ichim, Oana Borș şi Andreea Dumitru, redactorul de carte Viorica-Rozalia Matei, colaboratorii lor (criticii de teatru, autorii, traducătorii) Crenguța Manea, Claudia și Daria Dimiu, Ludmila Patlanjoglu, Ioana Ieronim, Anca Mocanu, Vera Molea, Ion Cazaban, Constantin Paraschivescu, Adrian Mihalache, Nicolae Havriliuc, precum și invitații serii. Printre aceștia, prieteni și „coechipieri” asemeni cuplului Paula și Dan Holban (Tipografia Vizual-Graph & Editura Cheiron), admiratori precum matematicianul Sandu Popovici și traducătoarea Eva Simon. A fost și un prilej nimerit pentru ca Oana Medrea, Irina Zlotea, Ioana Alexandru, Ruxandra Vera Ștefan și Tudor Sicomaș, adică cei mai tineri colaboratori ai revistei,să fie prezentați publicului, la rândul său foarte tânăr, format în mare parte din studenți ai Facultății de Litere din cadrul Universității Bucuești.
Volumele Despre arta teatrului de Edward Gordon Craig și Scena românească şi expresionismul de Ion Cazaban (ambele datate 2012), dar și noua traducere a piesei Măsură pentru măsură de W. Shakespeare, semnată de Ioana Ieronim (2013), au fost lansate în același context.
O prezență aparte, pe cât de fascinantă, pe atât de discretă, a fost invitatul special al serii, Camil Aurelian Petrescu, fiul cel mare al scriitorului care tutelează activitatea Fundației și ale cărui opere sunt reeditate constant de aceasta. Autoexilat la 23 de ani și repatriat după 42 de ani, Camil Petrescu jr a urmărit cu viu interes discuțiile, rezumându-și impresiile într-un speech extrem de concis: „Florica Ichim a continuat tradiția intelectuală de care ar fi trebuit să mă ocup, dar de care, din cauza distanței și a situației politice, m-am simțit detașat.” „Pot să spun că sunt un spectator mulțumit”, a completat fiul dramaturgului, mărturisind, la finalul serii, că este copleșit de anvergura pe care o cunoaște proiectul editorial al Fundației „Camil Petrescu”.
Fotografiile sunt realizate de colegul nostru, artistul fotograf Florin Biolan.
Un proiect editorial pentru teatrul românesc. Cafeneaua literară în imagini
Acesta a fost genericul sub care s-au purtat discuțiile Cafenelei critice la cea de-a 90-a ediție a sa. Joi 7 martie 2013, în Club A, cel mai vechi club studențesc din Europa (44 de ani), un puternic pol al culturii alternative bucureștene, Fundaţia „Camil Petrescu” și revista „Teatrul azi” au fost invitatele binecunoscutului program de dezbateri culturale pe teme de actualitate inițiat, organizat și animat de Ion Bogdan Lefter.
Acesta a fost genericul sub care s-au purtat discuțiile Cafenelei critice la cea de-a 90-a ediție a sa. Joi 7 martie 2013, în Club A, cel mai vechi club studențesc din Europa (44 de ani), un puternic pol al culturii alternative bucureștene, Fundaţia „Camil Petrescu” și revista „Teatrul azi” au fost invitatele binecunoscutului program de dezbateri culturale pe teme de actualitate inițiat, organizat și animat de Ion Bogdan Lefter.
84 de titluri publicate din 2000 până astăzi în cele șapte serii editoriale, dintre care una consacrată istoriei recente (nu numai teatrale), un album (hors série) „Eugen Ionescu pe scenele din România”, „Teatrul azi”, cea mai longevivă și substanțială revistă de specialitate – despre toate aceste izbânzi ale Fundației Culturale „Camil Petrescu” au vorbit membrii redacției Florica Ichim, Oana Borș şi Andreea Dumitru, redactorul de carte Viorica-Rozalia Matei, colaboratorii lor (criticii de teatru, autorii, traducătorii) Crenguța Manea, Claudia și Daria Dimiu, Ludmila Patlanjoglu, Ioana Ieronim, Anca Mocanu, Vera Molea, Ion Cazaban, Constantin Paraschivescu, Adrian Mihalache, Nicolae Havriliuc, precum și invitații serii. Printre aceștia, prieteni și „coechipieri” asemeni cuplului Paula și Dan Holban (Tipografia Vizual-Graph & Editura Cheiron), admiratori precum matematicianul Sandu Popovici și traducătoarea Eva Simon. A fost și un prilej nimerit pentru ca Oana Medrea, Irina Zlotea, Ioana Alexandru, Ruxandra Vera Ștefan și Tudor Sicomaș, adică cei mai tineri colaboratori ai revistei, să fie prezentați publicului, la rândul său foarte tânăr, format în mare parte din studenți ai Facultății de Litere din cadrul Universității Bucuești.
Volumele Despre arta teatrului de Edward Gordon Craig și Scena românească şi expresionismul de Ion Cazaban (ambele datate 2012), dar și noua traducere a piesei Măsură pentru măsură de W. Shakespeare, semnată de Ioana Ieronim (2013), au fost lansate în același context.
O prezență aparte, pe cât de fascinantă, pe atât de discretă, a fost invitatul special al serii, Camil Aurelian Petrescu, fiul cel mare al scriitorului care tutelează activitatea Fundației și ale cărui opere sunt reeditate constant de aceasta. Autoexilat la 23 de ani și repatriat după 42 de ani, Camil Petrescu jr a urmărit cu viu interes discuțiile, rezumându-și impresiile într-un speech extrem de concis: „Florica Ichim a continuat tradiția intelectuală de care ar fi trebuit să mă ocup, dar de care, din cauza distanței și a situației politice, m-am simțit detașat.” „Pot să spun că sunt un spectator mulțumit”, a completat fiul dramaturgului, mărturisind, la finalul serii, că este copleșit de anvergura pe care o cunoaște proiectul editorial al Fundației „Camil Petrescu”.
Fotografiile sunt realizate de colegul nostru, artistul fotograf Florin Biolan.