Alexandra Badea a scris o piesă modernă, branşată la cele mai arzătoare „cestiuni la ordinea zilei“. A făcut-o, însă, respectând buna şi vechea regulă a celor trei unităţi: de loc, de timp şi de acţiune. De fapt, unitatea de loc şi cea de timp sunt doar virtuale, pentru că personajele sunt răspândite pe glob, şi …
Detalii„Fatalitatea globalizării” de Adrian Mihalache („Pulvérisés” de Alexandra Badea la Théâtre de la Commune din Aubervilliers)
„Jurnal de dramaturg la „Moartea lui Danton“ (fragment) de András Visky (prilejuit de spectacolul montat de Tompa Gábor la Seul, Coreea de Sud, premiera 2.XI.2013)
Teatrul „Gepetto“ din Arad la Washington (cu spectacolul „Tovarăşul de drum” după Andersen)
„Donizetti, Scott, Kafka” de Ana Maria Narti („Lucia di Lammermoor” de Donizetti, regia Andrei Șerban – Opéra Bastille, Paris)
18 ani au trecut între premiera cu Lucia di Lammermoor la Paris, la Opéra Bastille, şi noua reluare a spectacolului. O comparaţie a reacţiilor publicului în 1995 şi 2013 poate fi baza unui studiu interesant despre schimbările gustului estetic. După cele povestite de regizorul Andrei Şerban, premiera şi primele reprezentații au pus în mişcare valuri …
Detalii„Marionetişti români La Charleville Mezières” de Radu Dinulescu (Artiști arădeni în Festival cu „Fabuloasa călătorie a Domnului Nostoc” de Patrice Seiler)
„Aventura spaniolă” de Oltiţa Cîntec (Teatrul „Luceafărul“ în turneu)
„Ubu Rege“ de Alfred Jarry la Festivalul de Teatru de la Avignon
Gábor Tompa montează la Seul (Moartea lui Danton)
„Leonce şi Lena sub semnul magiei” de Marion Schwarzmann (la Festivalul „Büchner“, Giessen, Franţa)
Aclamat în Coreea de Sud (Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca la Seul)