În contextul Festivalului Naţional de Teatru, Silviu Purcărete a strălucit într-o companie selectă, formată din personalităţi ca Thomas Ostermeier sau Jan Lauwers. Faust-ul său a fost gândit pentru un spaţiu cu totul special – halele fostei uzine Simerom – care a pus în valoare abilitatea sa de a manevra mase de actori, utilizând estrade, macarale, …
DetaliiGoethe, Purcărete şi noi, de Adrian MIHALACHE
Faust – prototip al omului; Faust om european, de Mircea MORARIU
Marele poet Ştefan Augustin Doinaş, cel care ne-a dăruit ceea ce majoritatea exegeţilor apreciază a fi cea mai bună versiune în limba română a impunătorului poem dramatic Faust de Goethe, şi-a însoţit traducerea de o prefaţă grăitor intitulată Faust ca homo europaeus. După ce observă că, „prin multiplele şi variatele interpretări de care s-a bucurat …
Detalii„Vivat Academia! Vivat Sanda Manu!“ de Ludmila Patlanjoglu
Selecţia
„Premisele unei tradiţii coregrafice“ de Gina Şerbănescu
„Lumea Atelierului de teatru în 7 zile“ de Nicolae Prelipceanu
Nu ştiu dacă Radu Macrinici ambiţionează să adune la acest festival tot ce este mai bun în domeniul teatrului atelier în lume. Ar fi să alerge după o himeră.
Detalii„Recenzii experimentale“ de Oana Streza şi Alexandru Ştefan
„TESZT de teatru“ de Daria Dimiu
„La rând: dramaturgul“ de Ştefan Oprea
Premiile Galei Vedetelor