Fericită întâmplare: dorinţa expresă – încăpăţânarea, poate – a Monicăi Andronescu a dus la o nouă şi mult aşteptată apariţie editorială: cartea lui Stanislavski „Munca actorului cu sine însuşi”. Dar ce benefică încăpăţânare… O nouă traducere, după cea din anii ’50, la noi, comandată Ralucăi Rădulescu, de la Radio Cultural – cea cu emisiunile culturale …
Detalii-
„Stanislavski” de Elisabeta Pop (K. S. Stanislavski, „Munca actorului cu sine însuşi”, Editura Nemira, 2013)
-
„Aroganţă şi sindrofie” de Constantin Paraschivescu („Oul natal” de Ion Jurca Rovina)
-
„Un test de rezistenţă” de Mircea Morariu (Marius Constantinescu – „Profil. Poveste. Personaj”, Editura ART, Bucureşti, 2013)
-
„O poveste cu Horațiu… povestită de Doina Papp” de Elisabeta Pop (Doina Papp, „O poveste cu Horațiu”, Editura Alfa, 2013)
-
„Aceste istorii necesare” de Crenguţa Manea (Scena românească şi expresionismul de Ion Cazaban, Fundația Culturală „Camil Petrescu” prin Editura CHEIRON)
-
„Mitofilia Ioanei Petcu” de Călin Ciobotari (Ioana Petcu – Urmaşii lui Thespis. Identitate şi alteritate în tragedia greacă. Ed. Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“, Iaşi, 2012)
-
„Teatru şi iar teatru” de Ştefan Oprea („Teatru şi iar teatru”, în colecţia „Opera omnia, teatru contemporan” de Mircea Radu Iacoban, Ed. TipoMoldova)
-
„Între Shakespeare şi Feydeau” de Mircea Morariu („Teatru 7” de Radu F. Alexandru, Ed. Cartea Românească, 2012)
-
„Fără patimă, despre teatrul independent” de M. Morariu („Surplus de oameni sau surplus de idei – Pionierii mişcării independente în teatrul românesc post 1989” de Theodor-Cristian Popescu, Ed. Eikon)
Cartea a fost la origine o teză de doctorat. Nu ştiu dacă, după scrierea şi susţinerea respectivei teze, Theodor-Cristian Popescu a obţinut un doctorat ştiinţific sau unul profesional. Aşa după cum se prezintă în volum, lucrarea l‑ar fi îndreptăţit fie la unul, fie la altul.
Detalii -
„O istorie scrisă cu inima” de Raluca Tulbure („Metamorfoza unui vis” de Anaid Tavitian, Ed. Ex Ponto)