Fericită întâmplare: dorinţa expresă – încăpăţânarea, poate – a Monicăi Andronescu a dus la o nouă şi mult aşteptată apariţie editorială: cartea lui Stanislavski „Munca actorului cu sine însuşi”. Dar ce benefică încăpăţânare… O nouă traducere, după cea din anii ’50, la noi, comandată Ralucăi Rădulescu, de la Radio Cultural – cea cu emisiunile culturale …
Detalii„Stanislavski” de Elisabeta Pop (K. S. Stanislavski, „Munca actorului cu sine însuşi”, Editura Nemira, 2013)
„Aroganţă şi sindrofie” de Constantin Paraschivescu („Oul natal” de Ion Jurca Rovina)
„Un test de rezistenţă” de Mircea Morariu (Marius Constantinescu – „Profil. Poveste. Personaj”, Editura ART, Bucureşti, 2013)
„O poveste cu Horațiu… povestită de Doina Papp” de Elisabeta Pop (Doina Papp, „O poveste cu Horațiu”, Editura Alfa, 2013)
„Aceste istorii necesare” de Crenguţa Manea (Scena românească şi expresionismul de Ion Cazaban, Fundația Culturală „Camil Petrescu” prin Editura CHEIRON)
„Mitofilia Ioanei Petcu” de Călin Ciobotari (Ioana Petcu – Urmaşii lui Thespis. Identitate şi alteritate în tragedia greacă. Ed. Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“, Iaşi, 2012)
„Teatru şi iar teatru” de Ştefan Oprea („Teatru şi iar teatru”, în colecţia „Opera omnia, teatru contemporan” de Mircea Radu Iacoban, Ed. TipoMoldova)
„Între Shakespeare şi Feydeau” de Mircea Morariu („Teatru 7” de Radu F. Alexandru, Ed. Cartea Românească, 2012)
„Fără patimă, despre teatrul independent” de M. Morariu („Surplus de oameni sau surplus de idei – Pionierii mişcării independente în teatrul românesc post 1989” de Theodor-Cristian Popescu, Ed. Eikon)
Cartea a fost la origine o teză de doctorat. Nu ştiu dacă, după scrierea şi susţinerea respectivei teze, Theodor-Cristian Popescu a obţinut un doctorat ştiinţific sau unul profesional. Aşa după cum se prezintă în volum, lucrarea l‑ar fi îndreptăţit fie la unul, fie la altul.
Detalii„O istorie scrisă cu inima” de Raluca Tulbure („Metamorfoza unui vis” de Anaid Tavitian, Ed. Ex Ponto)