Teatrul Azi – Numărul 12 / 2018

30,00 lei

Revista Teatrul azi este un proiect editorial iniţiat în 1998 de criticul de teatru şi publicistul Florica Ichim.
Apare, de peste zece ani, cu sprijinul generos şi constant al UNITER şi, sporadic, al Ministerului Culturii.
De-a lungul acestui deceniu, s-a impus ca singurul periodic de specialitate ce reflectă la zi, cvasi-exhaustiv, fenomenul teatral românesc.
În structura revistei, actualitatea scenei (de teatru, dar şi de balet, dans contemporan sau operă) şi personalitatea creatorului constituie preocupări predominante, dovadă numeroasele cronici de spectacol şi interviuri-portret. Fiecare apariţie oferă însă şi dosare tematice, rubrici de eseu şi istorie teatrală (restituiri), recenzii, traduceri şi corespondenţe din lume (mai ales din spaţiul european).

3 în stoc

  

SUMAR

CENTENAR MAREA UNIRE

Radu Nica: „Mi-am dorit să readuc, cumva, şi emoţia acelor oameni” (Interviu realizat de Florica Ichim)

Sandu Grecu: „Eu îmi doresc spectacole în care să se vorbească şi despre noi”)Interviu realizat de Mariana Ciolan)

Profesorul Lucian Boia, din nou, în bătaia puştii de Mircea Morariu (Lucian Boia – De la Dacia antică la Marea Unire. De la Marea Unire la România de azi. Editura Humanitas, Bucureşti, 2018.)

Istoria ultimilor o sută de ani ai României, la o recitire de Mircea Morariu (Ioan Stanomir – La Centenar • Recitind secolul României Mari. Editura Humanitas, Bucureşti, 2018.)

 

FESTIVALURI, GALE, ANIVERSĂRI

Întâlnirile Internaţionale de la Cluj

Despre viziunile clujene, pe scurt de Irina Zlotea

Către şi din tranşeele lumii de Monica Săvulescu Voudouri (Scrisori de pe front – Proiect „Texte bune în locuri nebune”, jucat la Teatrul Naţional din Cluj-Napoca)

Burghezul gentilom în paşi de dans de Nicolae Prelipceanu (Burghezul gentilom de Moliere, comedie-balet în proză – Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca)

Un spectacol după Lucian Blaga de Nicolae Prelipceanu (Meşterul Manole, după Lucian Blaga – Teatrul Naţional din Cluj-Napoca)

FEST(in) pe Bulevard

„Criza comunicării” în FEST(in) nr. 6 de Doru Mareș

M-am aşteptat la mult mai mult… de Mircea Morariu (Molière/eréiloM, după Jean-Baptiste Poquelin zis Molière şi Mihail Bulgakov – Teatrul „Nottara” din Bucureşti)

Festivalul Comediei

La Galaţi, cu veselie de Raluca Tulbure

Zile şi nopţi de teatru la Brăila

Hohote de râs şi emoţii în Festival de Mircea Morariu

Un rechizitoriu de Mircea Morariu (Before Breakfast de Eugene O’Neill – Teatrul „Maria Filotti” din Brăila)

Festivalul de Teatru Scurt

Infuzie de tinereţe în „teatrul scurt” de Ion Parhon

Lumea celor care s-au născut doar ca să aştepte de Mircea Morariu (Occidental Express de Matei Vişniec – Trap Door Theatre din Chicago)

„Open Studio Act”

Şi teatrul independent de Mircea Morariu

Festivalul Internaţional de Teatru (FESTIS)

Chişinău, „Festis” 2018:Un „amfitrion” în siajul lui Don Quijote de Ion Parhon

TES FEST

Supravieţuirea unei culturi de Adrian Mihalache

Gala HOP

La vârsta majoratului incontestabil de Mircea Morariu

Festivalul Internaţional al Teatrelor de Păpuşi şi Marionete „PUCK”

Zile pline şi animate de Raluca Tulbure

„Wonder PUCK”

Festival Stradal de Roxana Croitoru

 

Teatrul Municipal „Bacovia” la aniversară de Carmen Mihalache

 

 

Centenar – Radu Beligan

O viaţă în teatru şi pentru teatru de Ion Parhon

Un vârf de creație

Rinocerii de Eugen Ionescu

Eugen Ionescu şi reteatralizarea teatrului românesc de Doina Modola

Rinocerii – cronici

 

CORTINĂ DE CUVINTE

Poezia viziunii scenice de Alexa Visarion

 

PORTRET DE TEATROLOG

Ion (Jean) Cazaban – un prieten al scenografilor  de Horaţiu Mihaiu

 

PORTRET DE SCENOGRAF

MARIA MIU şi adaptabilitatea scenică  de Horaţiu Mihaiu

 

Eseu

Vocea actorului: un mister de Nicolae Havriliuc

 

SPECTACOLE

Romeo şi Julieta fără balcon de Nicolae Prelipceanu (Romeo şi Julieta de William Shakespeare – Teatrul Naţional „I. L. Caragiale”, Sala Studio)

Două pe faţă, două pe dos: cinci femei şi doi bărbaţi de Nicolae Prelipceanu (Două pe faţă, două pe dos de Theresa Rebeck – Teatrul Naţional din Bucureşti, Sala Atelier)

Calitate germană, într-un spectacol jucat pe o scenă românească de Mircea Morariu (Teroare de Ferdinand von Schirach – Teatrul Naţional din Târgu Mureş, Compania „Liviu Rebreanu”)

Alexa Visarion şi celălalt Caragiale de Călin Ciobotari (Carnavalul, după Ion Luca Caragiale – Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Chişinău)

De partea lui Shylock de Mircea Morariu (Neguţătorul din Veneţia de William Shakespeare – Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca)

Monumentalitatea construcţiei de Mircea Morariu (Coriolanus de William Shakespeare – Teatrul „Lucia Sturdza-Bulandra” din Bucureşti)

Trei poveşti sentimentale de Mircea Morariu (Praf de stele de Norm Foster – Teatrul „Nottara”)

Dialoguri de prospecţie de Nicolae Havriliuc (Praf de stele de Norm Foster – Teatrul „Nottara”)

Soma, fum şi depersonalizare în minunata lume nouă de Mircea Morariu (Minunata lume nouă după Aldous Huxley – Teatrul „Excelsior” din Bucureşti)

Într-un iluzoriu joc al existenţei de Nicolae Havriliuc (Despre tandreţe de Matei Vişniec – Teatrul Dramaturgilor Români)

Din falduri de timp de Nicolae Havriliuc (Sucot 5779, creaţie colectivă – Teatrul Evreiesc de Stat)

Mai era nevoie de un plus de vervă, dinamism şi energie de Mircea Morariu (Zeul măcelului de Yasmina Reza – Teatrul „Mihai Eminescu” din Botoşani)

Scenariu cu flori şi violenţă de Ion Jurca Rovina (Şantaj, adaptare după Ludmila Razumovskaia – Teatrul de Artă din Deva)

Simplu, într-un discurs dramatic şocant de Ion Jurca Rovina (Prah de Spiró György – Teatrul de Vest Reşiţa)

Hiperjoaca de-a teatrul de Oana Medrea (Cei doi tineri din Verona după William Shakespeare – Teatrul de Animație pentru Copii și Tineret „Imaginario”, Ploiești)

 

 

DIN LUME

Shakespeare, escrocul din cazinou de Irina Wolf  (Trei premiere la trei teatre vieneze)

 

CARTE

Poeto-etica lui Wajdi Mouawad de Mircea Morariu (Wajdi Mouawad în dialog cu Sylvain Diaz – Totul este scriitură. Traducerea: Mihaela Stan. Editura Nemira, Bucureşti, 2018)

Alexa Visarion şi nostalgia valorii de Călin Ciobotari (Alexa Visarion – Nostalgia valorii. Editura Ideea Europeană, București, 2018)

George Mihăiţă – Viaţa în teatru, în film, în presă de Mircea Morariu (Doina Papp – MIHĂIŢĂ • Reconstituirea unei vieţi. Editura Tracus Arte, Bucureşti, 2018)

Vise, bazaconii şi talent de Raluca Tulbure (Cristian Pepino – Imagini. Vise, bazaconii… , album cu texte de Simona Preda. UNATC Press, Bucureşti, 2018)

Monografia Kovács Ildikó de Raluca Tulbure (Szebeni Zsuzsa – „Kovács Ildikó” – regizor de teatru de păpuși, traducerea în limba română Annamária Nastasă Kovács. Editor – Daniela Vartic, cu sprijinul Departamentului pentru Relaţii Interetnice din cadrul Guvernului României)

O viață într-o carte de Raluca Tulbure (Eugenia Tărășescu-Jianu. Scenograf. Ediție îngrijită de Anaid Tavitian. Editura Ex Ponto, Constanța, 2018)

Primăvara de la Praga văzută din interior de Mircea Morariu (Zdenĕk Mlynář – Îngheţul vine de la Kremlin. Traducerea: Helliana Voiculescu. Colecţia „Fapte, Idei, Documente”. Editura Vremea, Bucureşti, 2018)

Reflecţii pe marginea unui dosar de Securitate de Mircea Morariu (Katherine Verdery – Viaţa mea ca spioană. Colecţia „Fapte, idei, documente”. Editura Vremea, Bucureşti, 2018)

Starea de veghe de Mircea Morariu (Ramona Ursu – Vă vedem. Editura Humanitas, Bucureşti, 2018)

Despre ştiri false şi adevăruri paralele de Mircea Morariu (Marian Voicu – Matrioşka mincinoşilor/Fake news; Manipulare; Populism. Editura Humanitas, Bucureşti, 2018)

 

VEŞTI

Cu prilejul împlinirii a şapte decenii de la înfiinţare, Teatrul Evreiesc de Stat din Bucureşti a fost decorat cu Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler.

Greutate.7 kg
Dimensiuni24 × 17 × 1 cm
Categorie:
Updating…
  • Niciun produs în coș.