„Romanul nu este făcut pentru scenă, dar orice poate fi reprezentat pe scenă“, spunea Jean Vilar. Deci nu doar romanul poate fi „înscenat“, ci şi poemul, tratatul sau epopeea. După ce am văzut o dramatizare a Capitalului de Marx, nu ne mai miră nimic, nici chiar încercarea temerară a lui Dragoş Galgoţiu de a pune în scenă, la Teatrul Odeon, cea mai veche scriere cunoscută, ampla Epopee a lui Ghilgameş.
„Romanul nu este făcut pentru scenă, dar orice poate fi reprezentat pe scenă“, spunea Jean Vilar. Deci nu doar romanul poate fi „înscenat“, ci şi poemul, tratatul sau epopeea. După ce am văzut o dramatizare a Capitalului de Marx, nu ne mai miră nimic, nici chiar încercarea temerară a lui Dragoş Galgoţiu de a pune în scenă, la Teatrul Odeon, cea mai veche scriere cunoscută, ampla Epopee a lui Ghilgameş.
Mitul pe scenă de Adrian Mihalache (Epopeea lui Ghilgameş, scenariul Dragoş Galgoţiu – Teatrul Odeon)
„Romanul nu este făcut pentru scenă, dar orice poate fi reprezentat pe scenă“, spunea Jean Vilar. Deci nu doar romanul poate fi „înscenat“, ci şi poemul, tratatul sau epopeea. După ce am văzut o dramatizare a Capitalului de Marx, nu ne mai miră nimic, nici chiar încercarea temerară a lui Dragoş Galgoţiu de a pune în scenă, la Teatrul Odeon, cea mai veche scriere cunoscută, ampla Epopee a lui Ghilgameş.
„Romanul nu este făcut pentru scenă, dar orice poate fi reprezentat pe scenă“, spunea Jean Vilar. Deci nu doar romanul poate fi „înscenat“, ci şi poemul, tratatul sau epopeea. După ce am văzut o dramatizare a Capitalului de Marx, nu ne mai miră nimic, nici chiar încercarea temerară a lui Dragoş Galgoţiu de a pune în scenă, la Teatrul Odeon, cea mai veche scriere cunoscută, ampla Epopee a lui Ghilgameş.
[…]