press Enter to searchShowing all results:Niciun produs găsit.
“Luptă şi destin într‑un balet neoclasic” de Aura Cumita (“Agon”. Coregrafia, regia şi scenografia: Horaţiu Cherecheş – Teatrul de Stat din Constanţa „Oleg Danovski“)
La mijlocul lunii mai, Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“ din Constanţa a găzduit premiera unui spectacol de balet neoclasic în coregrafia lui Horaţiu Cherecheş, pe muzica compozitorului francez René Aubry.
La mijlocul lunii mai, Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“ din Constanţa a găzduit premiera unui spectacol de balet neoclasic în coregrafia lui Horaţiu Cherecheş, pe muzica compozitorului francez René Aubry. Agon – titlul spectacolului – trimite inevitabil la o relectură a semnificaţiilor acestui termen antic. Grecia antică cunoaşte mai multe semnificaţii ale termenului. Astfel, într‑un sens mai restrâns „agon“ se referea la un concurs, la o competiţie în atletism, în special în cadrul Jocurilor Olimpice sau la o provocare în cadrul unor festivaluri religioase. Într‑un sens mai larg, termenul desemna concursul în cursa de cai, în muzică sau în literatură, în cadrul unui festival public. Interesant şi demn de menţionat pentru circumscrierea semnaticii termenului de „agon“, Harold Bloom foloseşte acest termen în cartea sa Canonul Occidental, capitolul „Lupta lui Joyce cu Shakespeare“, pentru a descrie încercarea unui scriitor de a rezolva conflictul intelectual iscat între ideile sale şi ideile unui predecesor influent în care „cel mai mare îl înghite pe cel mai mic“.
“Luptă şi destin într‑un balet neoclasic” de Aura Cumita (“Agon”. Coregrafia, regia şi scenografia: Horaţiu Cherecheş – Teatrul de Stat din Constanţa „Oleg Danovski“)
La mijlocul lunii mai, Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“ din Constanţa a găzduit premiera unui spectacol de balet neoclasic în coregrafia lui Horaţiu Cherecheş, pe muzica compozitorului francez René Aubry.
La mijlocul lunii mai, Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“ din Constanţa a găzduit premiera unui spectacol de balet neoclasic în coregrafia lui Horaţiu Cherecheş, pe muzica compozitorului francez René Aubry. Agon – titlul spectacolului – trimite inevitabil la o relectură a semnificaţiilor acestui termen antic. Grecia antică cunoaşte mai multe semnificaţii ale termenului. Astfel, într‑un sens mai restrâns „agon“ se referea la un concurs, la o competiţie în atletism, în special în cadrul Jocurilor Olimpice sau la o provocare în cadrul unor festivaluri religioase. Într‑un sens mai larg, termenul desemna concursul în cursa de cai, în muzică sau în literatură, în cadrul unui festival public. Interesant şi demn de menţionat pentru circumscrierea semnaticii termenului de „agon“, Harold Bloom foloseşte acest termen în cartea sa Canonul Occidental, capitolul „Lupta lui Joyce cu Shakespeare“, pentru a descrie încercarea unui scriitor de a rezolva conflictul intelectual iscat între ideile sale şi ideile unui predecesor influent în care „cel mai mare îl înghite pe cel mai mic“.
(…)