Festivalul a fost dominat şi în actuala ediţie de producţiile lui Silviu Purcărete, montate la Teatrul Naţional din Sibiu: Faust şi Metamorfoze. Trezind acelaşi interes publicului, care a venit şi a revenit să-l vizioneze, de astă dată în „Hala Libra“ sau „Balanţa“, cu mici modificări în raport cu montarea din 2007 (din Hala Simeron), Faust a prilejuit şi o conferinţă extraordinară la Centrul Habitus, reunindu-i diplomatic, la masa tratativelor, pe directorul Festivalului din Edinburgh, Jonathan Mills, pe ministrul Culturii şi Cultelor din România, Theodor Paleologu, pe Horia-Roman Patapievici, directorul Institutului Cultural Român, pe Raluca Turcanu, senator de Sibiu.
[…]
Festivalul a fost dominat şi în actuala ediţie de producţiile lui Silviu Purcărete, montate la Teatrul Naţional din Sibiu: Faust şi Metamorfoze. Trezind acelaşi interes publicului, care a venit şi a revenit să-l vizioneze, de astă dată în „Hala Libra“ sau „Balanţa“, cu mici modificări în raport cu montarea din 2007 (din Hala Simeron), Faust a prilejuit şi o conferinţă extraordinară la Centrul Habitus, reunindu-i diplomatic, la masa tratativelor, pe directorul Festivalului din Edinburgh, Jonathan Mills, pe ministrul Culturii şi Cultelor din România, Theodor Paleologu, pe Horia-Roman Patapievici, directorul Institutului Cultural Român, pe Raluca Turcanu, senator de Sibiu. Mai ciudată a fost piesa live, în care au jucat convivii, căci avocatul apărării lui Faust şi militantul deplasării la Edinburgh a excepţionalei montări româneşti, cu o deosebit de onorantă motivare în pledoarie, era Jonathan Mills, director al prestigioasei manifestări care investise deja 2,5 milioane de euro în turneul românesc şi pleda călduros cauza spectacolului, cerând părţii româneşti contribuţia cu restul sumei, de 600.000 de euro, necesari deplasării. Deşi nu s-a lăsat convins de reprezentativitatea capodoperei goetheene pentru spiritul iluminismului european (tema ediţiei de anul acesta a Festivalului din Irlanda), după oarecari ezitări, cauzate de neliniştea unor posibile supărări ale altor solicitanţi de fonduri, ministrul român a fost totuşi de acord, în cele din urmă, să facă rost de respectivii bani. Oare asemenea întâmplări sunt posibile şi în alte părţi? Sau izvorăsc genuin doar din esenţa originalei noastre democraţii?
„Fenomen unic în România“ de Doina Modola
Festivalul a fost dominat şi în actuala ediţie de producţiile lui Silviu Purcărete, montate la Teatrul Naţional din Sibiu: Faust şi Metamorfoze.
Trezind acelaşi interes publicului, care a venit şi a revenit să-l vizioneze, de astă dată în „Hala Libra“ sau „Balanţa“, cu mici modificări în raport cu montarea din 2007 (din Hala Simeron), Faust a prilejuit şi o conferinţă extraordinară la Centrul Habitus, reunindu-i diplomatic, la masa tratativelor, pe directorul Festivalului din Edinburgh, Jonathan Mills, pe ministrul Culturii şi Cultelor din România, Theodor Paleologu, pe Horia-Roman Patapievici, directorul Institutului Cultural Român, pe Raluca Turcanu, senator de Sibiu.
[…]
Festivalul a fost dominat şi în actuala ediţie de producţiile lui Silviu Purcărete, montate la Teatrul Naţional din Sibiu: Faust şi Metamorfoze.
Trezind acelaşi interes publicului, care a venit şi a revenit să-l vizioneze, de astă dată în „Hala Libra“ sau „Balanţa“, cu mici modificări în raport cu montarea din 2007 (din Hala Simeron), Faust a prilejuit şi o conferinţă extraordinară la Centrul Habitus, reunindu-i diplomatic, la masa tratativelor, pe directorul Festivalului din Edinburgh, Jonathan Mills, pe ministrul Culturii şi Cultelor din România, Theodor Paleologu, pe Horia-Roman Patapievici, directorul Institutului Cultural Român, pe Raluca Turcanu, senator de Sibiu.
Mai ciudată a fost piesa live, în care au jucat convivii, căci avocatul apărării lui Faust şi militantul deplasării la Edinburgh a excepţionalei montări româneşti, cu o deosebit de onorantă motivare în pledoarie, era Jonathan Mills, director al prestigioasei manifestări care investise deja 2,5 milioane de euro în turneul românesc şi pleda călduros cauza spectacolului, cerând părţii româneşti contribuţia cu restul sumei, de 600.000 de euro, necesari deplasării. Deşi nu s-a lăsat convins de reprezentativitatea capodoperei goetheene pentru spiritul iluminismului european (tema ediţiei de anul acesta a Festivalului din Irlanda), după oarecari ezitări, cauzate de neliniştea unor posibile supărări ale altor solicitanţi de fonduri, ministrul român a fost totuşi de acord, în cele din urmă, să facă rost de respectivii bani. Oare asemenea întâmplări sunt posibile şi în alte părţi? Sau izvorăsc genuin doar din esenţa originalei noastre democraţii?
[…]